Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

.avi till SVCD/VCD


stipso

Rekommendera Poster

Hur konverterar jag .avi (DivX/X-vid)-filer till SVCD eller VCD så att jag kan spela dem på min DVD-spelare (den tar nämligen inte DivX mm)? Antar att jag behöver någon programvara för detta, var hittar jag den? Kan någon rekommendera en enkel guide för ändamålet?

 

Och sen när jag lyckats byta format, kan jag bränna dem på en vanlig CD-R? Ska jag välja video-CD eller data-CD i Nero när jag bränner?

 

/stipso

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu ägnat ett helt dygn åt djungeln på vdeohelp.com, provat med både avi2vcd och avi2dvd. Det första kunde inte hantera komprimerat ljud, med det andra uppkommer det en massa felmeddelande för att slutligen skapas en mapp som heter avi2dvd_temp där delar av filmen (antar jag) ligger uppstyckad i olika sorters filer. Hur hanterar jag dem?

 

Har ett Nero som klarar att göra det här enkelt, men har hört att kvalitén blir så mkt sämre. Det kan jag kanske leva med, då, men hur delar jag filmen innan jag fixar den i Nero? Den blir ju 850-900 Mb...

 

Så en sak till: när jag kollar på filmerna i datorn använder jag VLCMediaPlayer för inget annat funkar. Måste jag fixa det där med codec till filmerna innan jag konverterar till och bränner VCD? Hur vet man vad som är rätt codec, och var hittar man dem?

 

[inlägget ändrat 2005-03-03 21:40:48 av stipso]

[inlägget ändrat 2005-03-03 22:00:50 av stipso]

[inlägget ändrat 2005-03-04 12:22:52 av stipso]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...