Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Moderkort till Athlon

Fudoshin

Recommended Posts

Hej jag söker som en galning efter ett moderkort som har följande specifik,jag blir väldigt glad om DU kan hjälpa mig hitta ett sådant,,

Athlon moderkort

4x agp

sdram

ATA66

eller bättre

Roger Skagerström

Kolla www.datorbuitken.com, där finns det en hel del (alla som har AMD 750/751 eller VIA KX133 chipset). Det är dock enbart VIA-korten som klarar AGP 4. Alla korten borde ha en DMA33-IDE och en 66:a.

Abit KA7 har fått mycket bra recentioner (lite kinkigt med minnet dock...). Väntar spännt på KA7 100 som har 2 DMA 66-portar och 2 DMA 100-portar... Det som utmärker KA7 är att det har (iallafall det som finns nu) 6 PCI-slots (till skillnad från standard 5), ingen AMR (ingen använder den iallafall...) och 4 minnesplatser (de brukar ha 3 platser på nya kort..).

Ett annat tips : Vänta tills de nya Socket A-korten och CPU-erna kommer... Då får du antagligen mer för pengarna, dessutom är det nog detta format som kommer att gälla i framtiden, så du slipper köpa en Slotket-adapter sen när du ska uppgradera. De bör komma ut nån gång denna månad. Förhoppningsvis kommer de nya Koppar-Athlon-cpuerna i Socket A, och inte bara budgetmodellen Duron...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...