Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Det ideala påminnelse-programmet?


Roland Bengtsson

Rekommendera Poster

Roland Bengtsson

En kompis vill ha nåt påminnelse-program. Datorn han köpte hade Works 2004 där en kalender ingick. Det såg jättetjusigt ut med ungefär samma princip som i Outlooks kalender. Men det verkar ju ändå helt meningslöst för så fort man stänger ner programmet får man ingen påminnelse om det man skrivit in. Kanske jag missat nåt jag vet inte.

 

Ett idealt påminnar-program laddar ett litet snabbstartat program som lägger sej i bland ikonerna nere till höger. Om en händelse inträffar poppar det upp en ruta, spelar nåt ljud osv. Själva GUI't för att skriva in nya händelser ligger i ett separat program.

 

Jag brukar använda Outlook, men då han saknar Internet än så länge så är det ju ingen mening att blanda in det. Jag vet det finns hur många som helst program av den här typen, det är bara att söka på 'remainder alarm' på Google. Men det är lite jobbigt att installera och testa för att få fram guldkornen.

 

Så vad använder ni för påminnar-program?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör med ShirusuPad.

Ett litet program som startar snabbt och innehåller många inställningsmöjligheter.

Sparar anteckningar i flikar eller fristående fönster. Man kan också koppla alarm till en anteckning som då spelar valfritt ljud eller startar ett program. Litet, snabbt, snyggt och gratis.

Läs mer på http://www.shirusupad.tk/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stefan wind

I dagens Windowsnytt tipsades om följande: (Har doch inte testat det själv - men ska...)

 

" En spark i baken om du inte gör det du ska

Taskprompt [engelska, 953kB, gratis]

Har du en massa små jobbiga jobbuppgifter att göra, som kanske behöver hållas reda på? Eller blir din självdisciplin lite bättre om du organiserar ditt liv? För många är det så, och Taskprompt är ett program för dig som vill ha en schemaläggare och påminnare för olika arbetsuppgifter. Du kan schemalägga uppgifter som återkommer med jämna intervall och ställa in prioritet samt hur programmet skall påminna dig om att de behöver utföras.

www.skynergy.com/taskprompt.html

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roland Bengtsson

Kanonbra, det låter som ett idealt program, ska genast kolla upp det!

 

Tack!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...