Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Anonym lön över nätet?


HaJK

Rekommendera Poster

Hej.

 

Jag har gjort ett webdesignjobb åt en person/företag utanför europa.

Nu är det dags för betalning och jag vill gärna hålla det hela anonymt,

Dvs att kunna få pengarna utan att behöva uppge personlig information.

 

Vad är det bästa alternativet för detta?

 

Har använt Paypal till liknande saker inom sverige men då ser mottagaren informationen man angett vid registreringen. Som t.ex fullständigt namn.

 

Så jag tänkte kanske man kan skapa ett anonymt Paypal-konto dit man får sina pengar skickade. Och sen därifrån skickar vidare till sitt "seriösa" paypalkonto och sen vidare till sin bank. Borde väl fungera?

 

Det rör sig om ungefär en normal månadslön så min fråga är om detta är ok när man för över från paypal till bank. Utan att de behöver veta var pengarna är ifrån.

 

Sen finns det ju lite andra alternativ som t.ex western union och neteller. Jag har ingen erfarenhet av dessa men vet att neteller erbjuder sina kunder ett kontokort som man kan använda för att plocka ut pengar med. Men då måste man tydligen skicka en bild eller fax på sitt kreditkort eller körkort.

 

Kan någon med lite insyn och erfarenhet i detta ge lite tips och förslag på hur jag löser sådana här typer av betalningar enklast. Och gärna anonymt.

 

Jag kommer få betalt i dollar så jag undrar också hur det blir med växlingen...sker den automatiskt?

 

Tack.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla med The Pirate Bay hur deras upplägg har gått till, vad jag förstår har de ett konto i Schweiz som man kan betala in på.

 

Men visst går det att få fram en fysisk person om man bara har tid och pengar att spendera... tanken är väl att göra det tillräckligt krångligt för att det ska avskräcka folk från att snoka...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...