Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Online-scan ser inget virus-skydd?


mrcreosote

Rekommendera Poster

Hallå.

 

Jag har NAV 2005. Emellanåt kör jag även Online-scanningar efter virus och anna skit, t.ex Panda och trend micro. Nu körde jag även Symantecs online-scanning.

 

Resultatet förbryllade mig : Den hittade inget viruskydd alls på min dator!!??

men jag har kollat. Auto-protect är påslaget på NAV och det programmet verkar funka okej?

 

Hur ska jag tolka detta?

 

[inlägget ändrat 2005-02-28 13:08:15 av mrcreosote]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mrcreosote skrev:

Hallå.

 

Jag har NAV 2005. Emellanåt kör jag även Online-scanningar efter virus och anna skit, t.ex Panda och trend micro. Nu körde jag även Symantecs online-scanning.

 

Resultatet förbryllade mig : Den hittade inget viruskydd alls på min dator!!??

Fick du samma bild (bifogad) som mig?

Jag får visserligen inte besked om att jag är utan virusskydd, men får tipset att installera Norton AntiVirus...

 

[bild bifogad 2005-02-28 15:46:40 av Maratonmannen]

684148_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det var inte den bilden.

 

Det var denna bild (bifogad)

 

vad tror du/ni om den?

 

[bild bifogad 2005-02-28 17:13:57 av mrcreosote]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mrcreosote skrev:

Nej, det var inte den bilden.

 

Det var denna bild (bifogad)

 

vad tror du/ni om den?

OK, det är Symantec Security Check. Märkligt att den inte hittar ditt antivirusprogram, som dessutom är NAV 2005. Körde samma och då får jag bifogad bild inkl. antivirusstatus..

Hur ser ditt staus för Norton AntiVirus ut?

Om du har valt att stänga av Internet Worm Protection, stäng också av tjänsten Norton AntiVirus Firewall Monitor Service (Kontrollpanelen->Administrationsverktyg->Tjänster).

 

[bild bifogad 2005-02-28 17:29:25 av Maratonmannen]

[bild bifogad 2005-02-28 18:07:21 av Maratonmannen]

684203_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur menar du att jag ska kolla statusen? Allt verkar ju funka, som sagt! ( se bifogad bild)

 

Vad händer om jag stänger av tjänsten Norton AntiVirus Firewall Monitor Service ? Varför ska jag göra det?

 

[bild bifogad 2005-02-28 19:28:45 av mrcreosote]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mrcreosote skrev:

Hur menar du att jag ska kolla statusen? Allt verkar ju funka, som sagt! ( se bifogad bild)

Jag menade precis så som du gjort och visar på bilde. Ser helt OK ut. Och då förstår jag inte varför Symantec Security Check visar att du inte har något antivirusprogram.

Testat att köra samma "check" efter en omstart?

 

Vad händer om jag stänger av tjänsten Norton AntiVirus Firewall Monitor Service?

Det gäller bara om du inaktiverar Internet Worm Protection. Men då du har Internet Worm Protection On, så ska du inte stänga tjänsten Norton AntiVirus Firewall Monitor Service.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mrcreosote

Jag har startat om datorn, men det blir likadant!

 

Och ändå så kör jag ju Norton Antivirus 2005 som ju Symantec själva ger ut!! Deras online-scann borde väl hitta att jag har NAV 2005 ???

 

Jag är orolig! Tänk om mitt antivirus bara ser ut att funka men i själva verket är avstängt av något elakt, osynligt virus !?

 

Hjälp?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mrcreosote

hmm, nu funkade det. men det står ju inget om antivirus alls? kolla nya bilden?

 

 

[bild bifogad 2005-03-01 11:46:54 av mrcreosote]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...