Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Explorer levererar vit blank webbsida

Antikant

Recommended Posts

Hej, jag lyckas inte att uppdatera mitt viruskydd (McAfee). Explorer levereraren bara en vit blank webbsida när jag försöker med uppdaterinen. Det verkar som dett fattas filer i registret, bla. msjava.dll. Jag sökte på webben och såg att någon hade löst problemet genom att ominstallera IE. Jag gjorde därför följande moment

1. Satte in min Xp-skiva

2. Gick in i Start -> Kör

3. Skrev rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 c:\windows\inf\ie.inf

4.Tryckte OK

Jag fick då följande medelande

The file 'IEXPLORE.EXE' on Windows XP Home Edition Service Pack 2 CD is needed.

Jag har tyärr inte inte denna skiva eftersom jag uppaterat Service Pack 2 över nätet.

Kan man ominstallera IE på något annat sätt ?

Jag känner inte för att installera om Windows en tredje gång så

SNÄLLA HJÄLP MIG!

Stefan Eklinder
Kan man ominstallera IE på något annat sätt ?

Om du har SP2 installerat kan du göra så här:

http://www.experts-exchange.com/Operating_Systems/WinXP/Q_21294075.html

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

E-post = Elektronisk post. Ex: ett paket med transistorer. Andra sorters post: A-post, B-post, F-post (flaskpost), K-post (kompost), Ö-post (post från Grönland). - [interworst] Yttermera

Tack för tipset Stefan. Om jag är rätt införsådd så måste man tyvärr regestra sig till en kostnad av $99.50 per år för att få se lösningen. Har du möjlighet att se lösningen och leverera den till mig ?

Stefan Eklinder
Antikant skrev:

Tack för tipset Stefan. Om jag är rätt införsådd så måste man tyvärr regestra sig till en kostnad av $99.50 per år för att få se lösningen. Har du möjlighet att se lösningen och leverera den till mig ?

Aha, det är lite dum reklam och annat ivägen. :-)

Scrolla ned en rejäl bit så hittar du svaret. Behöver inte registrera dig alls. Möjligen om du ska skriva inlägg och besvara inlägg där. Lösningen behöver du inte registrera dig för att se.

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

E-post = Elektronisk post. Ex: ett paket med transistorer. Andra sorters post: A-post, B-post, F-post (flaskpost), K-post (kompost), Ö-post (post från Grönland). - [interworst] Yttermera

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...