Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Åhléns - servicekurs behövs!


Sirocco

Rekommendera Poster

Åhléns - servicekurs behövs!

 

Var inne på Åhléns igår. Kollade deras "spelutbud" och såg flygsimulatorn Fly! och checkade det hela lite närmare. Endast en Windows-version fanns på hyllan, men produkten finns till Mac. Jag frågade om man kunde fixa fram denna version, men det gick *naturligtvis* inte för sig.

 

Därför säger jag: undvik Åhléns tills de lärt sig att erbjuda Mac-versionerna av de spel/produkterna som de säljer . De behöver inte alltid finnas på hyllan, men ska kunna beställas. Annars får hålla sig till serviceinriktade återförsäljare istället.

 

Ska man sälja datorrelaterade produkter måste både Mac OS och Windows-versioner finnas tillgängliga. Även Linux-versioner ska kunna beställas. De företag som inte insett detta och bara erbjuder W-versionen och vägrar beställa Mac-versionen måste bojkottas. Därför uppmanar jag alla datoranvändare att rata företag som Åhléns och andra som inte insett detta.

 

Jag accepterar en väntetid då man beställer något ovanligt, men inte bortförklaringar av typen: "Vi kan bara sälja det som finns på hyllan".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, då skulle man ju kunna kräva att de har c64 och amigaspel också. Eller varför inte Vectrex ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller inte riktigt med...

 

Skall alla som säljer biltillbehör också då sälja bilar? Har aldrig hört talas om en bilfirma där du kan gå in och beställa en ny bil oavsett märke och modell.

VOLVO säljer VOLVO (och grodätar bilen) och därmed basta.

Tror du de går med på att beställa en sprillans ny SAAB 9-5 till dig....

Kanske skall vi börja bojkotta VOLVO också :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jösses, vilka jämförelser! Om man säljer t.ex Produkt x Windows ska man kunna beställa produkten i Mac-version också. Min kritik gäller att t.ex Fly! för Windows går att köpa direkt, medan samma produkt i Mac-version bortförklaras. Anser ni att det är service så får jag jämföra:

 

"Hej, har ni några Volvo S80 T6 att sälja?"

 

"Nej, vi har bara Volvo S80 2,4!"

 

"Kan ni inte beställa en T6:a då, eftersom ni säljer 2,4-modellen."

 

"Näe, det går inte. Vi kan bara sälja 2,4 och det går inte att beställa T6...."

 

Det är exakt vad Åhléns gör. Att blanda in C64 och Vectrex är patetiskt, men typiskt W-lovers som inte insett vad service är. Service är att då W-version säljs kunna ta fram Mac-versionen på beställning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojdå, jag får bojkotta IBM, för de säljer bara IBM-datorer.

 

Nej, jag talar om mjukvara. Har ni inte insett det ännu!?

 

Jag kritiserar som sagt ofoget att enbart sälja Windows-versioner och inte ens kunna ta hem Mac-versionen på beställning. Jag kan vänta några dagar, men har mycket emot dålig service (nej, vi säljer bara W-versionen och kan inte ta hem Mac-versionen...).

 

Dra in datorförsäljare i det hela, eftersom man naturligtvis inte går in hos "PC-data" för att beställa en Mac eller "MacData Apple Center" för att köpa en IBM.

Åhléns säljer inga datorer och har en del Mac-produkter på hyllan. Eftersom de har det ska de kunna ta hem Mac-versionen av Fly! när man ber om det istället för att bara ha W-versionen och slå ifrån sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Först har vi det om svälten i världen,

sen det där med krigen, och sen problemet med att det dom inte beställer hem mac versioner av spel på Åhlens, snacka jobbigt alltså!

 

Köp en PC och sluta gnäll!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Jag kommer fortsätta att använda Mac och anser fortfarande att det är skandal att Åhléns inte kan beställa Mac-versioner av spel som finns för Windows. Ditt resonemang är felaktigt och kan jämföras med:

 

*Bilhandlaren som bara säljer Volvo S80 2,4 och vägrar sälja T6-modellen till kunden.

 

*Boeing som vägrar sälja 737-800 och endast säljer 737-600 o.s.v.

 

Nej, ditt försvarande av usel service håller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med dig Matts-Erik om att dom på begäran borde ha tagit hem spelet, det hör till om man ska vara företagare att vara service minded, däremot vet jag inte om dom ska behöva ligga med en massa Mac spel på hyllan om ingen köper dom, för om det var lika stor omsättning på Mac spel kan jag garantera att dom tagit in dom också.

 

Men visst jag kan absolut bojkotta åhlens, har aldrig köpt en enda mjukvara i en affär så mig rör det inte

 

/mhe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...