Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Aktier


Little cracker

Rekommendera Poster

Little cracker

Hej

 

Jag vill satsa mina pengar på aktier men behöver goda råd! vet nån hemsida där mna kan läsa om olika aktier och risker? vet ni var man kan köpa google, HM,....aktier?

 

tack

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill satsa mina pengar på aktier men behöver goda råd! vet nån hemsida där mna kan läsa om olika aktier och risker? vet ni var man kan köpa google, HM,....aktier?

 

Gada råd ska du akta dig för! Det är inte de som lämnar råden som ska investera med sina pengar, så därför brukar inte det vara att lita på ofta. DI rekommenderas för att hålla sig uppdaterad på vad som händer... Det b'sta du kan göra är att hänga med när alla rapporter och kommunikeér presenteras för det är ofta i samband med det som köp/sälj-lägen uppstår.

 

Har du inte tid/möjlighet att följa med (det är ett krav för att syssla med aktier som kapitalplacering) så kan finder rekommendera. var dock noga med avgifter och bindningstider, men de kan ofta generera mer pengar är genomsnittsaktien i sverige.

 

HM = o-listan i sverige (och USA)

Google = NASDAQ

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mauritz Lybeck

Man kan säga så:

 

1. Kortsiktlig högriskplacering med snabba vinster och förluster. Bör passas dagligen.

2. Långsiktlig lågriskplacering med snigel-(*gäsp*)-utveckling nästan garanterad men blygsam vinst.

 

Välj alltså vilken nivå´ du vill lägga dej på, vilka risker du är beredd att ta.

Tex indexoptioner är för den ultimata gamblern...medan fonder är säkert men långsamt.

 

Vad du än gör, så läs först - handla sedan!

Gäller att veta vad man gör....

 

/Mauritz

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte satsa på fonder istället eller som en del, nu ex så går latinamerikanska fonder bra.

ja, de går bra, men har samtidigt stora inflationsproblem som sänker kurserna.

 

Jag kör privat på Gustavus Balkanfond och den har gått grymt och jag tror den kan fortsätta stiga. Länderna kring balkan är ju på gång in i EU och då skapas goda möjligheter att stabilisera och förbättra sin ekonomi

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...