Prophecy Posted February 26, 2005 Share Posted February 26, 2005 Hej! Jag skulle vilja föra över pengar till Kina och har nu fått reda på att det går att föra över med Western Union. Är det någon som har erfarenhet av det och kan berätta hur det ligger till? Jag är _inte_ intresserad av att få en länk till westernunion.com =) /Johan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mentor Posted February 26, 2005 Share Posted February 26, 2005 Du går till deras ställe och fyller i ett formulär och betalar den summa du skall skicka + ca 10% i avgift, sedan så får du en kod som du ska ge till mottagaren för att han/hon ska kunna ta ut de i Kina. Link to comment Share on other sites More sharing options...
p.a.s Posted February 26, 2005 Share Posted February 26, 2005 Att föra över pengar med Western Union är ganska enkelt, du går bara till ett ombud (brukar finnas ett ställe i varje stad), där betalar du in pengarna och får ett nummer som du sen talar om för personen som ska hämta ut pengarna, vill man ha lite säkerhet så kan man också skriva en fråga som motagaren måste kunna svaret på, typ vad heter min hund - fido. tänk på att Western Union är helt anonymt (om man kryssar för en ruta så att motagaren inte behöver visa legg) så blir du lurad på något vis så är det mer eller mindre kört. /p-a Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prophecy Posted February 26, 2005 Author Share Posted February 26, 2005 Hm, okej. Hur fungerar det om jag skall betala i USD? Blir det någon skillnad? Mottagaren skall ha ett visst antal USD av mig, hur blir det med växelkurser och dylikr? /Johan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus_J Posted February 26, 2005 Share Posted February 26, 2005 Jag är _inte_ intresserad av att få en länk till westernunion.com är den rätta adressen westernunion.com eller western-union.com? /Marcus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.