Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Överklocka Bx, behöver ett bra AGP kort


Johannes

Rekommendera Poster

Jag har ett Abit Be6 Moderkort. Jag har tänkt att köpa in en Coppermineprocessor som jobbar med 133Mhz extern bus. Mitt moderkort som är BX stöder 66/100 Mhz bus. Men jag tänker överklocka detta till 133Mhz ev 150Mhz. Så jag undrar om någon har erfarenheter av detta? Vilken typ av processor fungerar bäst? Jag funderar på en 667EB.

Sedan en Grej till. Eftersom jag har ett BX moderkort så går det ju bara att dela upp AGPbussen på 2/3. Vilket skulle bli 89Mhz på 133Mhz systembus och 100Mhz på 150Mhz systembus.

Någon som vet något bra Grafikkort som fixar detta. Jag funderar på att inhandla ett Matrox Marvel 400 Tv. På grund av TV/Video egenskaperna.

Men jag är osäker på om kortet fixar den höga klockfrekvensen. Normalt är ju 66Mhz. Någon som vet detta? Eller har tips på Något annat Grafikkort. Skall gärna kunna fungera som Tv/Video kort också. Någon som vet om ATI All in Wonder 128 Rage fungerar bra??

 

Tack på Förhand

MVH Johannes

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm varför inte lägga till lite pengar och köpa ett nytt moderkort kostar ju inte så mycket plus att du får garanti ..:)

 

bara undrar ..:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jobbigvolvo

Kan det vara för att ett BX-kort i 133MHz är det snabbaste som går att få ??.

 

Ok, mitt ASUS 6800 DDR fungerar bra i 89-bus (även högre).

Troligtvis så gäller samma för Deluxe varianten.

Även Creative's GeForce fungerar bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...