Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

internets möjligheter


Jetmoon

Rekommendera Poster

Jag läste en artikel på IDG om world community grid. Ett forskningsprojekt där man samordnar hemma användare för forskning.

 

Här finns det att läsa.

http://www.idg.se/ArticlePages/200502/24/20050224082737_IDG.se754/20050224082737_IDG.se754.dbp.asp

 

 

Efter jag läst artikeln blev jag lite intresserad av vad det var. Laddade hem koordinerings och forskningsprogrammet till min dator för att egentligen se vad det var. Det visade sig att bara igår så hade datorer hela värden gjort beräkningar med sina datorer som i tid motsvarade 31 år.

 

Att låna ut datorkraft som man inte använder tycker jag är ett väldigt bra sätt skynda på forskningen inom områden så som hiv och cancer samtidigt som man ser potentialen med internets möjligheter.

 

Vad tycker ni?

Skulle ni vara villiga att låna ut datorkraft till ideella projekt?

 

/Jetmoon

 

[inlägget ändrat 2005-02-26 10:37:46 av Jetmoon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Det är väl samma stil som att låna ut datorkraft till att leta UFO. Tänker på Seti@home också vidare.

 

Visst vore det en bra idé att låna ut datorkraft. Hemdatorer och företagsdatorer går ju för det mesta på tomgång, och då kan den kraften utnyttjas bättre.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

E-post = Elektronisk post. Ex: ett paket med transistorer. Andra sorters post: A-post, B-post, F-post (flaskpost), K-post (kompost), Ö-post (post från Grönland). - [interworst] Yttermera

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...