Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Läsare eller program som klarar region-1 (USA) kodade DVD?


Lennart Lönnebyads

Rekommendera Poster

Lennart Lönnebyads

Tyvärr stötte jag på "patrull" direkt ...

 

1300-10cf-t2.rar placerades på skrivbordet med en Internet -symbol och när jag klickar på ikonen så föreslår systemet att jag skall öppna den med Internet Explorer och det måste väl ändå vara fel ...

 

Hur bär jag mig åt för att "packa" upp den här?

 

MVH

 

Gotet

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får ursäkta om jag inte tror fullt ut att din USA DVD verkligen har varit regionskodad 1.

 

Du är ursäktad. Men jag förstår inte varför du inte skulle tro på mig? Vid köp på amazon.com så får du som köpare varningen att det kanske inte går att se den aktuella dvd:n eftersom leveransadressen ligger utanför region 1.

 

 

Bosse

 

Eforums medlemmar i bild! "http://eforumare.just.nu"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lennart Lönnebyads

Låt mig säga att jag blev förvånad över att du kunde köra "amerikanen" med enbart Region Killer installerad ...

 

Jag har själv köpt mycket på amazon.com och jag tycker att det verkar som om man alltid varnar för att det kanske inte går att se den aktuella DVD:n eftersom leveransadressen ligger utanför region 1 ...

 

Av de c:a 10 DVD:n jag köpt från USA som varit rubricerade region 1, så har det visat sig att åtminstone 4 av dem i realiteten faktiskt varit regionsfria ...

 

MVH

 

Gotet

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt mig säga att jag blev förvånad över att du kunde köra "amerikanen" med enbart Region Killer installerad
Varför då? Det är ju just detta som Region Killer (eller AnyDVD som jag tipsade om tidigare) är skapad för att uppnå...

 

Av de c:a 10 DVD:n jag köpt från USA som varit rubricerade region 1, så har det visat sig att åtminstone 4 av dem i realiteten faktiskt varit regionsfria ...
Med eller utan att använda Region Killer? För om du kör Region Killer så märker du ju aldrig huruvida regions-låset skulle ha satt käppar i hjulet för uppspelning.

 

 

/Cluster

------------------------------------------------------

"Den som försummar att dricka ur erfarenhetens källa

kommer troligen att dö av törst i okunnighetens öken."

------> http://eforum.kicks-ass.net <------

 

[inlägget ändrat 2005-03-01 17:36:57 av Cluster]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lennart Lönnebyads

1) Vad jag har märkt för egen del och vad jag förstått av "znej" så skall det inte räcka med att Region Killer är installerad. Uppenbarligen måste man också ha en patch för att "låsa upp" spelprogrammet (Om nu alla spelprogram inte behöver det så är det bara att gratulera "Bosse i skogen") ...

 

2) Jag har vid dessa tillfällen ej haft Region Killer installerad och dessutom har det oftast framgått av boxen till DVD:n att filmen faktiskt varit "No regional coded" ...

 

MVH

 

Gotet

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lennart Lönnebyads

Tack! (och bra att du inte är långsint ...)

 

MVH

 

Gotet

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lennart Lönnebyads

"Packa upp (och kör filen 10cf-t2.exe)"

 

Följande ruta erhålles: (efter förmodad "uppackning")

 

Rubrik: 1300-10cf-t2 rar - RAR archive, unpacked size 1.980.500 bytes

 

10cf-t2 bin 634888 232685 bin File

10cf-t2.exe 1226760 448933 Program

bitsetting faq.txt 7349 1516 Textdokument

NEC 1x00A.EXE 11528 11422 Program

NEC WinFlash.exe 93112 39680 Program

release.html 9863 2495 HTML Document

 

Om man klickar på filen 10cf-t2.exe erhålles ny ruta "Diagnostic messages" ...

 

Som du säkert har förstått "znej" så är jag inte så tekniskt begåvad utan nu undrar jag vad jag gjort för fel ???

 

MVH

 

Gotet

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lennart Lönnebyads

Ber om ursäkt, "fhe" !!!

 

Det här inlägget var avsett för "znej", men hamnade tyvärr på fel plats ...

 

Om du trots allt skulle känna dig manad är jag naturligtvis mycket tacksam för din eventuella hjälp ...

 

MVH

 

Gotet

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag bytt och lagt in original NEC firmware (1.0B) nerladdad från deras tyska sajt.

 

Enligt programmet DriveInfo 2.2 står det att spelaren har region 1 och att jag kan ändra 4 ggr. Alltså regionslåst.

 

Då måste du även flasha om spelaren (till Herries hackade firmware) för annars kommer du att låsa den till slut. Eller är det någon som har en annan uppfattning?

 

Här kan man läsa lite: http://www.doom9.org/index.html?/rpc1.htm

 

Och förstås köra Region Killer för att slippa att även få Win DVD låst.

 

"Uppenbarligen måste man också ha en patch för att "låsa upp" spelprogrammet (Om nu alla spelprogram inte behöver det så är det bara att gratulera "Bosse i skogen") ..."

 

Nja, patchen är ju Region Killer, den räcker och man behöver inte göra mer förutom att flasha om DVD-spelaren. Vad jag förstår har alla mjukvaruspelare sådan låsning efter fem ändringar. Det ingår väl i avtalet med filmbranschen.

 

 

[inlägget ändrat 2005-03-01 19:30:40 av znej]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lennart Lönnebyads

Uppenbarligen är det tvärtemot vad jag förmodade - "flasha" spelaren/läsaren (firmware) och "patcha" spelprogrammet (Region Killer)...

 

P.S. Du har väl inte missat mitt inlägg till dig kl. 19.00, men som jag felaktigt placerade under "fhe" ...

 

Jag väntar otåligt ...

 

MVH

 

Gotet

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag har sett det nu men missade tidigare.

 

Tråden börjar bli lite rörig och jag ser att andra har tipsat om grejer som jag upprepat (t ex var man kan hämta Region Killer).

 

Lite snabbt nu kan jag säga att det inte ska stå "Diagnostic messages"...., då är det nog något fel. Avvakta så ska jag försöka ta reda på det där.

 

Bosse-i-skogen skriver ju något på engelska om att man endast behöver Region Killer och sen är allt frid och fröjd. Det är mycket möjligt att det är så. Det var för länge sen jag höll på med det här region 1 och patcha och hålla på.....

 

Återkommer igen så att du får någon rätsida på det här och att vi kan avsluta tråden....

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återkommer igen så att du får någon rätsida på det här och att vi kan avsluta tråden....

 

Jag förstår inte varför Lennart Lönnebyads fortfarande har problem med sina regioner.

 

Bara för att jag är nyfiken så laddade jag ner en firmware till min Nec 3500AG som ska göra spelaren regionsfri. Den varianten som man kör från windows. Det gick bra och så, avaktiverade DVD Region Killer och startade om datorn men sen sen gick det inte att spela någon dvd alls. Inget lästes liksom in av dvd:n. Körde in orginalfirmwaren, aktiverade DVD Region Killern och sen fungerade det som innan.

 

Gjorde samma procedur en gång till med samma resultat. Det är detta jag menar med att det är bättre att låta firmwaren vara (även om vissa lyckas hur många gånger som helst) och köra DVD Region Killer eller ett liknande program. För att undvika att dvd-spelaren blir obrukbar eller låst till en region. Nu har jag tjötat om DVD Region Killer så det räcker :)

 

 

Bosse

 

Eforums medlemmar i bild! "http://eforumare.just.nu"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här tråden börjar bli lite rörig så därför tänkte jag blanda mig i med en komplett beskrivning hur du ska gå till väga, är nämligen tveksam till om du har full koll på vilka filer som är vad, jag kan ha fel för tråden örjar som sagt bli lite svårläst.

 

1. gå till http://www.digital-digest.com/dvd/downloads/dvdrk.html och ladda ner dvd region killer, mirror 3 funkar. Kom ihåg vart du sparade den.

 

2. leta reda på filen SetupRegKill.exe som du nyss laddade ner och dubbelklicka på den. klicka next eller förtsätt eller vad det nu kan tänkas stå tills datorn ska starta om.

 

3. Starta om datorn och titta på region 1 filmer utan bekymmer.

 

/Marcus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lennart Lönnebyads

Jag vet inte om du har "orkat" igenom alla mina frågor och panelens svar, men mitt problem är nog inte "Region Killer" utan snarare att jag inte fått mitt "firmware" på plats ...

 

Åtminstone tror jag det ...

 

MVH

 

Gotet

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lennart Lönnebyads

Visst har tråden blivit "rörig" och det är också fullt troligt att jag inte har full koll på vilka filer som är vad, men den här "varianten" har jag naturligtvis försökt med tidigare utan resultat ...

 

Jag inbillar mig fortfarande att "kruxet" är att jag inte får ordning på min DVD-brännare/läsare. Väntar ju på ett fungerande "firmware" här ...

 

MVH

 

Gotet

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För tillfället får jag det inte att alls att fungera med Region Killer och det gäller både min regionsfria ASUS och regionslåsta NEC.

 

Jag har läst hjälpfilen till Region Killer och där står uttryckligen att man MÅSTE ha en regionsfri DVD-ROM. Så är det.

 

Att jag inte får det att funka just nu med regionsfria ASUS (jag vet att den är det) + Win DVD + Region Killer förstår jag inte riktigt. Det som inte fungerar är att Win DVD frågar om ändring av region och vill räkna ner antalet ändringstillfällen och det är ju det man vill ha bort.

 

Så här står det i hjäpfilen till Region Killer:

 

"You will need a region free DVD-ROM drive. Region protected (RPC-2) DVD-ROMs will not work, except the disc to be played is not protected with the CSS copy protection system."

 

Men jag har ett annat tips och det är nog det enda som jag kan ge dig nu när det inte fungerar att flasha om NEC-spelaren.

 

Spela upp filmerna i Mediaspelaren, alltså den inbyggda i Windows. Men då måste du också samtidigt köra Region Killer. Jag har testat flera gånger och byta mellan skivor från region 1 (The Mummy) och till skiva med region 2 och sen tillbaka till region 1 osv, och det fungerar. I Win DVD sker inga förändringar av region (och det verkar inte ske några förändringar internt i DVD-spelaren, har kollat med Nero Infotool).

 

Just nu har jag original NEC firmware i senaste versionen och den ska ju vara regionslåst. Ändå fungerar det att alltså att spela upp i Mediaspelaren. Det verkar konstigt eftersom det står i hjälpfilen till Region Killer att man absolut måste ha regionsfri DVD-spelare. I det här fallet verkar det inte stämma....

 

Jag har Region Killer inställd på "Automatic Region" och "Autostart".

 

Jag vet inte om man måste ha senaste versionen av Mediaspelaren för att kunna spela upp DVD. Jag tror att även version 9 klarar av DVD. Den allra senste versionen heter 10.

 

Mediaspelaren använder Win DVD:s avkodare så du måste fortfarande ha Win DVD installerat.

 

Om du prompt måste spela upp i Win DVD så kommer jag nog inte så mycket längre i min hjälp.

 

Angående att du får "Diagnostic Messages". Packar du upp filerna till en mapp eller klickar du på exe-filen inne i WinRAR? Det kan ha betydelse. Du ska packa upp till en mapp som t ex Mina Dokument. Därefter klickar du på exe-filen. Om du fortfarande får upp "Diagnostic Messages" så är det något annat fel och då vet jag inte riktigt hur du ska komma vidare. Det kan vara så att du har "fel" firmware från början (att spelaren kom med vid köp av märkesdator?) och att det inte går att flasha om direkt till hackat firmware.

 

Det kan ju vara intressant att veta vad det står i "Diagnostic Messages". Står det bara så eller något mer?

 

Om det fungerar med Mediaspelaren för dig så behöver du ju inte hålla på och bry dig om att flasha om!

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2005-03-02 17:22:07 av znej]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har läst hjälpfilen till Region Killer och där står uttryckligen att man MÅSTE ha en regionsfri DVD-ROM. Så är det.

 

Jag läser det också nu under "Requirements". Knepigt. Samtidigt så börjar hjälpfilen med:

 

"DVD Region Killer is a Software, that enables you to play DVD titles made for different regions on your PC, without the hassle to switch the region of your Windows operating system and / or the region of your DVD player software back and forth."

 

Det är ju möjligheten att kunna spela vilken region som helst på en regionslåst dvd-spelare som är själva poängen med programmet.

 

Min NEC står på 4 gånger kvar och region 2. När jag stoppar i en region 1 dvd så ändras regionen till 1 och förblir 1 och 4 gånger kvar tills jag stoppar i en dvd med en annan region. Den regionen står kvar tills jag stoppar i en dvd med en annan region. Alltid 4 gånger kvar. Och så håller det på... så programmet fungerar i varje fall i Skåne :)

 

 

Bosse

 

Eforums medlemmar i bild! "http://eforumare.just.nu"

 

 

[inlägget ändrat 2005-03-02 18:34:08 av Bosse-i-skogen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bosse-i-skogen skrev:

 

Min NEC står på 4 gånger kvar och region 2. När jag stoppar i en region 1 dvd så ändras regionen till 1 och förblir 1 och 4 gånger kvar tills jag stoppar i en dvd med en annan region. Den regionen står kvar tills jag stoppar i en dvd med en annan region. Alltid 4 gånger kvar.

Min DVD Region Killer v2.7 visar att "Drive J is region free!" och samma för Drive L. Någon flik för "Avancerade inställningar->Regionsinställningar" har jag inte. Det tackar jag "The Dangerous Brothers" för.

 

Kan lägga till att inte någon av mina DVD-spelare är i grunden regionsfria.

 

[bild bifogad 2005-03-02 19:19:18 av Maratonmannen]

 

[inlägget ändrat 2005-03-02 19:38:01 av Maratonmannen]

685084_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lennart Lönnebyads

Usch, jag känner mig bara dummare och dummare ...

 

Men jag gör väl ett sista försök:

 

Efter att ha gjort om nedladdningen av "firmwaren" via Mina dokument har jag nu lyckats med att "flasha". Datan har därefter startats om på nytt.

 

Om det mot förmodan skulle fungera, måste jag då "flasha" före varje ny DVD jag spelar ???

 

"Jag har Region Killer inställd på Automatic Region och Autostart" ...

 

Och jag som efter nedladdning till skrivbordet och setup får en ikon som ser ut som en jordglob och som jag inte kan öppna (trodde i min enfald att det skulle vara så ...)

 

Kanske, kanske kan det lyckas trots allt ...

 

MVH

 

Gotet

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lennart Lönnebyads

"znej" - Nu blev det visst fel igen - mitt svar ligger under "Bosse i skogen"

 

MVH

 

Gotet

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min DVD Region Killer v2.7

 

Pratar vi olika versioner nu också? Min är ver. 2.5 och du har 2.7. Det blir rörigare och rörigare!! :):)

 

Det tackar jag "The Dangerous Brothers" för.

 

Trevliga brödrar?

 

 

Bosse

 

Eforums medlemmar i bild! "http://eforumare.just.nu"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag har förstått så behöver man inte flasha om överhuvudtaget. MEN det står att man måste ha regionsfri spelare i hjälpfilen till Region Killer 2.5. Varför står det så? Det kan vara gammal information som glömts kvar eller att programmet inte längre uppdateras.

 

Som jag har skrivit så fungerar det INTE för mig att spela upp i Win DVD vare sig med regionsfri eller regionslåst spelare. Då har jag använt version 2.5 och 2.7 av Region Killer. MEN däremot fungerar det med Mediaspelaren som jag har skrivit i inlägg. Så därför kan jag inte hjälpa till angående Win DVD. Kör alltså med Mediaspelaren enligt min info om du inte kan köra med Win DVD!!!

 

Nej du behöver bara flasha om EN gång och så gäller det firmware tills vidare. Du måste förstås göra om flashning om du vill ändra version av firmware men det behöver du inte tänka på nu.

 

Nja, du ska inte behöva göra något mer än det du har gjort med Region Killer = installera och se till att jordgloben är grön/aktiv. Om den inte är grön så högerklickar du på ikonen och väljer "Enable Region killer". Sen ska du bara köra igång Win DVD och kunna köra alla regioner. Du behöver inte göra något mer enligt information från andra som får det att fungera.

 

Jag har inte så mycket att tillägga eftersom allt står (ibland flera ggr) i inlägg från mig inklusive flera olika personer.

 

Jag uppmanar dig att läsa igenom alla inlägg NOGA och sen bena ut vilka program du ska ha och hur du ska gå tillväga.

 

Något som inte står i något inlägg är adress till senaste Region Killer (den du har är gammal!) och den är: http://www.videohelp.com/download/SetupRegKill2702.exe

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lennart Lönnebyads

STORT TACK "ZNEJ" OCH ALLA ANDRA SOM ENGAGERAT SIG OCH FÖRSÖKT HJÄLPA TILL FÖR ATT FÅ MIN DVD/BRÄNNARE(LÄSARE) OCH MITT SPELPROGRAM ATT FUNGERA MED REGION-1 KODADE FILMER ...

 

NU FÅR JAG PROVA PÅ EGEN HAND, OCH OM DET INTE FUNGERAR SÅ HAR JAG I ALLA FALL GJORT ETT "ALLVARLIGT" FÖRSÖK ...

 

MVH

 

LENNART "GOTET" LÖNNEBY

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...