Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inställningar och fakta om grafikinställningar


danh35

Rekommendera Poster

Tjena!

 

Jag undrar om någon känner till någon/några bra sajter där man får sammanfattat hur olika inställningar för grafikkortet påverkar spelupplevelse och prestanda och vad det olika inställningarna egentligen gör för något? Har sökt lite men inte hittat något riktigt bra ännu.

 

Jag undrar t.ex. vad Vsync on/off egentligen betyder och hur man kommer fram till vilken inställning som är bäst här?

 

Sedan undrar jag varför alla verkar köra med dubbla AF jämfört med AA och inte samma på båda? I alla tester jag läst har man också alltid t.ex. 8*AF och 4*AA, som om det vore en grundregel att köra med dubbla AF jämfört med AA. Vore intressant att få veta orsaken till detta, för jag misstänker att det inte bara är slumpen som gjort att man väljer dessa inställningar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar t.ex. vad Vsync on/off egentligen betyder och hur man kommer fram till vilken inställning som är bäst här?

 

Jag brukar själv vilja ha det på enabled eftersom man i vissa lägen kan få lite grafikfel annars, såsom "blinkande" texturer exempelvis. Här finns iaf frågeställningen "Unraveling the mystery of VSYNC" förklarad på ett ganska bra sätt:

http://www.d-silence.com/feature.php?id=255

 

[inlägget ändrat 2005-02-25 19:32:35 av R.N]

[inlägget ändrat 2005-02-25 19:38:02 av R.N]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...