Wepe Posted February 25, 2005 Share Posted February 25, 2005 Någon som vet varför IE och FireFox gör dropdownmenyer smalare än de pixlar man sätter dom till? Har ett formulär där jag sätter bredden på fälten med style="width:350px;" men dropdownmenyn är 3 px smalare. [inlägget ändrat 2005-02-25 12:24:59 av Wepe] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan22 Posted February 25, 2005 Share Posted February 25, 2005 Nej jag vet inte det. Men testa att lägga in en genomskinlig bild, sen sätt bredden på den. Vet inte om det funkar, men testa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anjuna Moon Posted February 25, 2005 Share Posted February 25, 2005 För mig blir de inte smalare än en pixel och egentligen är den heller inte smalare. Den pixeln är den vita delen av ramen kring combon så bredden stämmer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Andersson Posted February 25, 2005 Share Posted February 25, 2005 men dropdownmenyn är 3 px smalare. Sätt bredden till 353 px då... Men tänk på att bredden kan variera beroende på vilken storlek användaren ställt in att ha på 3D-objekt i windows. [inlägget ändrat 2005-02-25 14:58:02 av Mr Andersson] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wepe Posted February 25, 2005 Author Share Posted February 25, 2005 Tja en idé men då ser det ännu värre ut i Opera tyvärr... Fast det är ju bara nån procent... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Andersson Posted February 25, 2005 Share Posted February 25, 2005 Tänk sen på hur det ser ut i XP med resp. utan teman. Har det någon betydelse att den är 3 px kortare än den ska...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wepe Posted February 25, 2005 Author Share Posted February 25, 2005 Har det någon betydelse att den är 3 px kortare än den ska...? Mer än rent estetiskt... Nej... Är väl en lite perfektionist antar jag... Fast tyckte att det var lite märkligt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anjuna Moon Posted February 25, 2005 Share Posted February 25, 2005 För perfektionisten finns ju valet att ha en stylesheet för varje browser. Då kan du anpassa bredden olika beroende på läsare. Alternativt att du anpassar den så den ser bäst ut i IE som är den största läsaren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sMe Posted February 26, 2005 Share Posted February 26, 2005 Dropdown-fält har skapat huvudbry för mååååånga webdesigners.. dessa objekt fungerar inte riktigt som alla andra. Man får helt enektl göra ett stylesheet för varje browser eller leva med det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.