Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Access denied


Freddanson

Rekommendera Poster

Varför får jag felmeddelandet "Access denied to 'C:\Documents and Settings\WWW\Test\' directory. Failed to start monitoring directory changes."

 

Så här ser stacken ut:

 

[HttpException (0x80004005): Access denied to 'C:\Documents and Settings\WWW\Test\' directory. Failed to start monitoring directory changes.]

System.Web.FileChangesMonitor.StartMonitoringDirectoryRenamesAndBinDirectory(String dir, FileChangeEventHandler callback) +446

System.Web.HttpRuntime.FirstRequestInit(HttpContext context) +324

 

[HttpException (0x80004005): ASP.NET Initialization Error]

System.Web.HttpRuntime.FirstRequestInit(HttpContext context) +926

System.Web.HttpRuntime.ProcessRequestInternal(HttpWorkerRequest wr) +128

 

 

Kan köra filerna när de ligger direkt i wwwroot, men inte när jag skapat en vitruell katalog. Har försökt att ändra behörighet i IIS genom behörighetsguiden, men det hjälper inte. Vad kan jag göra mer? IIS är installerat före SDK.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Bellfalasch

Vet inte riktigt vad du ska göra. Men när jag skulle fixa så att användare kunde ladda upp bilder så dök liknande rättighetsproblem upp. Då gick jag bara in i FTPn och ändrade rättigheterna (CHMOD) för mappen till 777. Då får alla fulla rättigheter. Lite overkill, tror 600 räcker.

 

CHMOD kommer du åt genom att högerklicka på mappen och leta upp valet CHMOD. Det ska finnas i de flesta FTPer, t.ex. senaste FlashFXP.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...