Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hallo


Wizzie

Rekommendera Poster

Jag behöver lite svar på en fråga som jag har grublat på ganska länge nu så om någon vet något så vore det fint att ni skriver det :P

 

om man har 4 högtalare till datorn finns det då ett program där man kan dela upp uttagen så att man kan lyssna på musik igenom ett uttag och höra typ när man spelar genom andra???

 

jag har 5 uttag och andvänder 2 uttag till 4 högtalare och 1 uttag till micen om ni behöver veta :P // Kim/Wizzard

 

Plzz behöver svar ...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett alternativ sätt. (XP)

 

Har du flera ljudkort kan du starta till exempel winamp för att spela musik och en playlist. Sen byter du aktiv ljudkortsenhet den gamla enheten kommer att spela upp Winamp men alla nya ljudkkällor kommer att spelas från det nya aktiva ljudkortet. Avbryter du gamla ljudenheten måste du göra om proceduren.

 

Högerklicka ikonen högtalare i höger hörn. Välj Öppna volymkontroller. sen alternativ och egenskaper. där finns inställningen för aktiv enhet.

 

Lycka till

 

/Jetmoon

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har nåt SoundBlaster kort så kan du använda kX-drivrutiner. Då får du olika ljudenheter för de olika ljudutgångarna på kortet. Så du kan använda en för Winamp, o en som default i windows (windows ljud), o sen kan du ställa in spel på en tredje om du vill (5.1 korten har 3 analoga utgångar)

 

Ta en titt här:

http://www.kxproject.com

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste man avinstallera alla drivrutiner och codec till Ljudkortet först??

fattar inte riktigt för att jag har Nvidia Audio Codec ...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessa kX drivrutiner fungerar ENDAST med vissa av Creatives SoundBlaster ljudkort.

Currently, kX-compatible soundcards include all EMU10k1 and EMU10k2-based PC soundcards manufactured by Creative Technology Ltd. and/or E-mu Systems Inc., including:

 

The E-mu Audio Production Studio (APS) card

The motherboard models of 10k1 cards (M002, M003 and others)

PCI256 (CT4890, CT4891 and CT4893) and PCI512 (CT4820 and SB0150) including OEM model (CT4790)

The original Live! (CT4620) and Live! Value cards (CT4670)

The Live! X-Gamer, Live! MP3+, Live! Player 1024, Live! Platinum cards (CT4760) and value cards (CT4780)

The Live! X-Gamer 5.1, Live! MP3+ 5.1, Live! Player 5.1, Live! Platinum 5.1, Live! Digital Entertainment 5.1 cards (SB0060, SB0100, SB0102, SB0220, SB0222, SB0103 and SB0105) and Value 5.1 (SB0101)

The generic and custom OEM Live cards (CT4830, CT4831, CT4832, CT4850, CT4870, CT4871 and CT4872)

The Audigy series, including the Audigy MP3+, X-Gamer, Platinum and OEM cards (CT0070, CT0072, SB0090 and SB0092).

 

Om du har ett av dessa så tankar du ner installationsfilen (version 3537) och följer instruktionerna, du behöver inte avinstallera det gamla.

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men när jag installerat står det något om att det här kunde inte startas....antingen för att den behövde startas om efter installation eller för att jag inte installerat ordentligt men jag installerar ju med en EXE fil så det verkar konstigt.... Och jag startar om men det står samma sak...Va kan det vara då?//Me

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja först så installerar han ju drivrutinerna och mixern på hårddisken. Sedan efter det så installeras drivrutinerna automatiskt, och det ploppar upp massa windows-popups som säger saker om drivrutiner hit o dit...

 

Om du försöker starta kX-mixer från startmenyn, vad händer då?

 

Kan det vara så att du inte har ett kompatibelt ljudkort helt enkelt? Vad har du för ljudkort? Kolla i Enhetshanteraren...

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...