Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kabel?


filip

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag undrar om det finns en kabel som gör att jag kan lyssna på min mp3 fast på stereon. Man använder allså mp3 som vanligt sen har man nån kabel och stoppar i mp3 och stereon, det är meningen att ljudet ska komma från stereo högtalarna!

 

Kanske inte så bra förklarat men endå:)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror på vilken sorts sterio du har. Har du en förstärkare så kan du koppla en kapel mellan ljudkort och inputt på förstärkaren och sedan ratta fram rätt kanal och spela. på modeller av allt i ett sterio så går det på vissa modeller och inte på andra. Det beror helt på om du har en inputt. Föreslår att du kollar på instruktionerna på sterion.

 

Det finns ett till sätt men jag vet inte om det är lagligt så det måste du kolla upp först. Det finns vissa fmsändare som man kan koppla in i ljudkortet på datorn. Ställa in på en frekvens och sedan spela dina mp3or. Ratta sedan in rätt frekvens på radioenheten på din sterio.

fungerar på allt som har fm motagare.

 

Lycka till

 

/Jetmoon

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från ljudkortet har du troligen en vanlig phone 3,5mm kontakt och i stereon finns det olika varianter men vanligtvis är det runda RCA kontakter en för varje kanal.

 

Om detta stämmer på din utrustning så kan denna kabel passa http://www.inwarehouse.se/productDetail.aspx?Id=e569393&ReferId=1

 

Plugga i från audio ut eller line out på ljudkortet och sedan in på AUX eller TAPE ingången på din förstärkare.

 

FM sändning på FM radiobandet 97-108MHz är inte tillåtet och dessutom olämpligt om du bor i lägenhet då du kan störa grannarnas radiomottagning.

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Softa nu grabbar, ja tror ja skrev lite fel ja menar en mp3 spelare asså!

Helt enkelt en sladd som går från mp3 spelarn till stereon!

Har en helt vanlig stereo:)

 

[inlägget ändrat 2005-02-24 21:59:50 av filip]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...