Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Backupproblem - Skriva över den disk som sitter i bandaren.


anzi

Rekommendera Poster

hej,

 

Har en kund som köpt en Iomega Rev och jag försöker göra ett schema till honom för automatisk backup varje Fredag där programmet skall strunta i vilket band som sitter i.

 

Är det någon som vet hur man fixar det?

 

Detta problem dyker upp emellanåt eftersom vissa av mina kunder vill ha det så, men jag har aldrig lyckat få det att fungera varken i BackupExec eller i Tapeware.

 

REV verkade lovande eftersom man inte behöver vara raketingenjör för att återställa filer, men det här med att man måste specificera vilket band som skall användas till backupjobbet verkar vara svårt att komma runt.

 

 

Väldigt tacksam för svar,

 

Anzi

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Tjena,

 

Fick du ordning på problemet? Jag sitter just nu och har samma problem.

 

Fick du REV-enheten att visas som en bandstation i windows? Som det är nu för mig så kan inte BackupExec ens identifiera enheten som en backupstation. Jag hade funderingar på att köra Iomegas mjukvara, men det verkar ju helt värdelöst.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hej!

 

Enligt Iomega kan man inte stoppa i vilket band som helst till ett backupjobb, man måste alltså specificera vilket band som skall användas till det aktuella backupjobbet.

Lite dåligt tycker jag.

 

Bandaren i sig har jag ínte haft något problem med, installerade du mjukvaran innan du satte in bandaren?

 

Hur sitter bygeln? Cable-select har inte fungerat för mig tidigare utan har varit tvungen att köra som slave.

 

/Anzi

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...