Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

brandväg ZON


mamoon

Rekommendera Poster

Hej

Jag har nyligen installerad brand vägen ZON jag vet inte hur mycket den skydder mig, jag kan surfa frit men det enda som funkar inte så bra är att jag inte kan se på tv via internät.

Hur kan jag konfigurera den så att tillåta mig att se på tv?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du brandväggen ZoneAlarm?

 

Det var väl jag som tipsade dig om den.

 

Vad har du för tjänst där du kan se på tv på internet?

 

Berätta om det. Har du något speciellt program för det? Vad heter det?

 

Om du har ett program för att se på tv på internet så ska det komma upp en ruta i ZoneAlarm med en fråga. Vill du att just det programmet ska ut på nätet (litar du på det). Klicka ja eller nej. I ditt fall litar du på det programmet och klickar ja.

 

Jag vet inte exakt vad det står i rutorna som kommer upp eftersom jag inte har den brandväggen just nu.

 

[inlägget ändrat 2005-02-24 00:37:59 av znej]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

vist det var du som tipsade mig ZON ALARM brand vägen. jag har bredband via Bredbands bolaget de har installerad fiberoptik i fastigheten och vi har 10Mb bandebred. De har en hem sida där alla kunder logarin sig med användernamn och lösenord, kunder kan kolla sin mail, göra en hemsida och kolla på 3 tv kanaler som sänds av bredbands bolaget.

jag kan loga in mig men jag får ingen tv signaler.

mvh.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

jag gick in på den sidan men jag hittade ingenting som skulle testa min brandväg. kan du förklara lite mer vad jag behöer att göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mamoon skrev:

 

jag gick in på den sidan men jag hittade ingenting som skulle testa min brandväg.

ShieldsUp! testar vissa portar om de är öppna eller om du är Stealth.

 

https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

 

Det finns fler program som testat din säkerhet, t.ex. Symantec Security Check:

 

http://security.symantec.com/sscv6/default.asp?langid=ie&venid=sym

 

Och PC Flank:

 

http://www.pcflank.com/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Shieldsup testar vissa portar....

 

 

Symantec Security Check funkar inte om man har en annan

läsare än Internet Explorer, jag har Firefox och får detta

meddelande:Sorry, the page you requested is not accessible.

This may be due to follwing reasons:

 

The address was typed incorrectly

You followed an outdated link

The page no longer exists

The page has been moved

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2005-02-24 15:14:09 av Brynäsarn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är lite svårt att hjälpa dig eftersom jag inte har de finesser som du har genom Bredbandsbolaget.

 

Men jag förstår vad du menar. Att du surfar till ett ställe där du måste ha lösenord och sen kan du ta del av utbud där.

 

Kollar du med hjälp av Mediaspelaren (den inbyggda i Windows) eller? I så fall måste du godkänna att Mediaspelaren tar emot trafik från nätet.

 

Så där måste du göra när det gäller alla program som ska ut på nätet. Om du t ex har något program som du ska uppdatera online så måste du godkänna det.

 

Du behöver bara godkänna en gång om du fyller i en ruta där det står att ZoneAlarm ska minnas inställningen till nästa gång. Om du inte fyller i det så kommer du att få frågan varje gång aktuellt program ska ut på nätet.

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är någonslags plyer som är inbyggd på deras sida. det anruper inte mina programs plyer som Real eller windows media plyer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ju alltid support på ditt bredband. Om du ringer Bredbandsbolaget så kan de säkert fixa det där. Jag kan för lite om just Bredbandsbolagets tjänster för att kunna hjälpa dig.

 

Men jag tycker absolut att du ska fortsätta att ha brandvägg för det behövs när man har bredband.

 

Om inte ZoneAlarm fungerar så finns det andra gratis brandväggar att prova.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...