Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Netgear fwg114p+speedtouch+bredbandsbolaget


emppu

Rekommendera Poster

Hej,

 

har precis skaffat mig en Netgear FWG114Pv2-router som jag försöker att få fungera. Det tar slut när jag kopplat upp mig mot routern, fyllt i uppgifterna om internet kopplingen. Därefter ska man testa uppkopplingen, och där slutar det alltid med att 'server not found'.

Har läst mycket om att vissa modem/router inte passar ihop och att vissa routers inte fungerar med bredbandsbolaget. Finns det någon som vet om min kombination, ska det fungera?

Eller om någon kan tipsa om vad annars kan vara fel.

/Emppu

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma kombination som du tillsammans med adsl från tele2 och det fungerar bra.

 

Jag misstänker att problemet är modemet. Kolla så att den är inställd på att bara koppla förbi. Passthru eller vad det heter. Modemet kan ju också koppla upp sig men det vill du inte göra i detta fallet. Du vill ju att routern gör det.

 

För att kolla modemet måste du antagligen koppla in det direkt till datorn och inte gå via routern.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Du måste ställa modemet i bryggat läge. Lättast är att gå in på 192.168.0.254 och avancerat system och återställ standard eller restore default. sen koppla in routern!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...