Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Diagram


TSH

Rekommendera Poster

Jag vill skapa ett diagram där x-axeln är månader. Jag har en tabell med ärende och indatum och utdatum. På y-axeln vill jag ha ärendet. Vill ha liggande staplar med början=Indatum och slutet=Utdatum

Hur får jag till detta?

 

Ärende, Indatum, Utdatum

Målning 1, 2004-07-02 15:50, 2004-07-25 10:30

Målning 2, 2004-07-05 09:00, 2004-07-23 14:20

 

/Tsh

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Om man använder ett 'Staplat liggande stapeldiagram' och har starttiden som första dataserien och sluttiden som andra dataserien, och sedan gör diagramstaplarna för första serien osynliga så får du precis vad du vill ha. Enda problemet är att det inte verkar fungera med datum...

 

När jag testade och omvandlade startdaumet till antal dagar från årsskiftet och slutdatumet till antal dagar från startdatumet så funkade det, men inte när jag provade med datum. Skumt! Kanske en bug värd att rapportera.

 

/Pär B

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jadu, det där var en BRA fråga...

 

undrar om det går....

 

jag testar men har hittills inte lyckats....

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta låter som det är detta jag är ute efter. Har du möjlighet att maila mig ditt förslag? Jag har mailadress tsh_mailbox@yahoo.se

 

/Tsh

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Om man staplar två datum från början av 2004 på varandra blir värdena något i stil med 38000+38005. Tag istället differensen slut-start och lägg på (den osynliga) toppen, dvs 38000+5.

 

mvh

/Johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt korrekt, så fel man kan tänka ibland...

 

Red:

Alltså för tydlighetens skull.

Skriv startdatum och slutdatum i två kolumner. Lägg till en tredje kolumn (Antal dagar) som är Slutdatum - Startdatum.

Skapa ett 'Staplat liggande stapeldiagram' (i mitten på översta raden av liggande stapeldiagram) där serie1 är startdatum och serie2 är Antal dagar.

Sedan är det bara att redigera dagrammet så att Axlarna ser ut som man vill, och så att serie1 blir osynlig.

 

/Pär B

 

[inlägget ändrat 2005-02-24 08:01:30 av PerboMan]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...