Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

utrymmesbrist...


pate76

Rekommendera Poster

Jag har problem med att utrymmet på D disken alltid tar slut??!! Varför??

Jag e inget datasnille...men..har tydligen två "hårddiskar" C och D och Windows har jag installerat på D..

Sen en annan sak..har säkert 20 olika processer igång samtidigt då jag trycker ctrl+alt+del..e detta normalt?

tacksam för svar och hjälp....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 processer är helt normalt. det kan vara upp till 40-50 stycken utan att man bör oroa sig.

 

Hur stor är C respektive D disken? och vad har du på den. vilket operativ har du?

 

Det finns ett verktyg i Windows som heter diskrensaren (om du kör windows). kör den någon gång och följ instruktionerna så kanske det hjälper lite.

 

Det kan även vara virus som tar upp plats. uppdatera virusdefenitionerna och sök igenom datorn.

 

Annars kan du manuellt gå in i den här datorn och titta vad det finns för filer på d: och sen ta bort de som du inte behöver.

 

Lycka till

 

/Jetmoon

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för svaret...

diskrensaren är jag tvungen att köra varje dag med jämna mellanrum..just nu e utrymmet nere i 300 kb av 2.73 gb..c är 15.8 gb...

Jag har XP professional...

Går det inte att utöka typ minnet på d? eller måste jag installera om XP och sätta den på c?

Virus har mitt program inte hittat (Mc Afee) på datorn...

suck vad jag e trött på denna dator......

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ust nu e utrymmet nere i 300 kb av 2.73 gb

Menar du att du har XP installerat på en partition som är 2.73 GB stor, förvånad att det gick att installera på så lite.

 

Du kan flytta specialmappar, som Skrivbord, Favoriter, Mina dokument och Start-menyn, genom att i Utforskaren dra dem från C:\Documents and Settings\<anv.namn> till D: med höger knappen på musen nertryckt och sedan välja "Flytta hit".

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt råd är att spara allt som du vill ha kvar. CD eller diskett. formatera de båda partitionerna. ta bort partitionerna. installeraa om allt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...