Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows Update byter språk (KB887742)


.sun

Rekommendera Poster

Jag kör XP SP 2, och har Windows Update inställd på att automatiskt tanka hem uppdateringar, men jag bestämmer vad som ska installeras. Och tur är det, för alldeles nyss poppade en bubbla upp som sa att det fanns en ny uppdatering att installera:

 

Windows XP -päivitys (KB887742)

 

Storlek: 329 KB - 450 KB

 

Tämä päivitys korjaa ongelman, jonka vuoksi järjestelmä voi lakata vastaamasta kutsuihin, jos tietokoneeseen on asennettu tiettyjä palomuuri- tai virustentorjuntaohjelmia. Voit korjata ongelman asentamalla tämän Microsoftin julkaiseman HTTP.sys-päivityksen. Kun olet asentanut päivityksen, sinun on ehkä käynnistettävä tietokone uudelleen.

 

Mer information om den här uppdateringen finns på följande adress: http://support.microsoft.com/kb/887742

 

 

Mjaha, nu är det ju så att jag kör en svensk version av XP, och ser gärna svenska (eller till nöds engelska) uppdateringar. Så vad är det här för larv? Klickar man på supportlänken ovan kommer man till en sida som hävdar att 'You receive the Stop error "Stop 0x05 (INVALID_PROCESS_ATTACH_ATTEMPT)" in Windows XP Service Pack 2 or Windows Server 2003' . Nu är ju det inte riktigt sant, jag har inte erhållit något som helst felmeddelande eller upplevt några problem innan Windows Update ville installera detta. Klickar man sig vidare på "Download the Update for Windows XP (KB887742) package now" som leder till http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=d96edb1c-79f0-443b-ac96-8b5dca23f395&displaylang=en så kommer ånyo finsk förklaring fast man väljer svenska som språk.

 

Två frågor (som jag redan skickat till Microsoft Kundservice):

 

1. Patchen släpptes 041122 - varför får jag inte den förrän nu?

2. Varför har inte den här språkmissen åtgärdats de gångna tre månaderna?

 

Gissar att Microsoft kommer att ge mig ett halvhjärtat svar (typ vi vet inte varför det blivit så, men du kan säkert installera ändå) om nån vecka eller så, så jag tänkte kolla om det är någon här som råkat ut för KB887742 och vet vad man gör åt saken.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se denna tråd:

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=682070

 

Med engelskt XP får man rätt språkversion från WU. Och trots datumet så kom den till Windows Update i går, även för det engelska systemet.

 

[inlägget ändrat 2005-02-23 09:27:00 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asch, såg inte det. Gjorde givetivs en sökning först, men det där var väl för nytt för att sökfunktionen skulle hitta det. Har råkat ut för sånt förut.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.sun skrev:

Asch, såg inte det. Gjorde givetivs en sökning först, men det där var väl för nytt för att sökfunktionen skulle hitta det.

Det är lungt.

Bra att du mailade Microsoft! Ser fram mot ett svar därifrån.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Otroligt nog svarade Microsoft efter bara 28 minuter:

 

"Tack för ditt mail.

 

Vi beklagar att det är fel på vår webbsida.

Vi känner till problemet och har anmält det ansvariga och de jobbar på att rätta till det så fort som möjligt.

 

Återkom imorgon eller senare under dagen om felet fortfarande kvarstår."

 

 

Gissar att nån missat att översätta till svenska, eller kopierat fel språkfil till patchen... Det är väl bara att avvakta.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.sun skrev:

 

Gissar att nån missat att översätta till svenska, eller kopierat fel språkfil till patchen... Det är väl bara att avvakta.

Hoppas att det är det första, missat översätta till svenska. Jag installerade patchen, men från Download Center där filen heter "WindowsXP-KB887742-x86-SVE.exe". Körde sedan WU, men då hittades följdaktligen inga uppdateringar.

Går något snett, så är jag garderad med en ghost från i går. Systemåterställning använder jag inte, då det bara tar onödigt utrymme.

 

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=d96edb1c-79f0-443b-ac96-8b5dca23f395&DisplayLang=sv

 

[inlägget ändrat 2005-02-23 11:09:23 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så länge det inte sabbar något i oS't så nöjer jag mig med att dom fixar det. Skulle det däremot sabba något tycker jag synd om dom som har autoinstall aktiverat :thumbsdown:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inger Maryissa

Hej,

 

Jag har uppdateringarna inställda på att tala om när det finns nya uppdateringar att hämta, så att jag först kan kolla vad det är.

 

Och det gjorde jag, och precis som Sun skrev i första inlägget här, så upptäckte jag också att det inte fanns beskriving på svenska, utan den var på Finska.

 

Efter sökning på patch numret kom jag till en beskrivning på Engelska.

 

Väntar med att ladda ner den, tills jag vet mera, och Microsoft har översatt beskrivningen till denna uppdatering till Svenska, coh för att vara säker på att den är ok.

 

Och kanske någon här snart vet mera om den.

 

Hälsningar

Maryissa

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Hehe, jag har fått samma finska variant.

Vad sysslar MS med?

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

E-post = Elektronisk post. Ex: ett paket med transistorer. Andra sorters post: A-post, B-post, F-post (flaskpost), K-post (kompost), Ö-post (post från Grönland). - [interworst] Yttermera

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har installerat den finska patchen... den hämtades automatiskt och jag installerade och såg glad ut. Och inte har datorn börjat spelat finsk polka än :)

 

Det går ju att avinstallera den.

 

 

Bosse

 

Eforums medlemmar i bild! "http://eforumare.just.nu"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Konstigt att patchen kommer nu, för att det är inte den andra tisdagen i månaden.

 

EDIT:

 

Måste patchen installeras om jag inte är drabbad av problemet som den är till för?

 

Känns lite onödigt, menar jag.

 

Plockade bort länken till MS hemsida. Noterade inte att den redan fanns här. :-)

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

E-post = Elektronisk post. Ex: ett paket med transistorer. Andra sorters post: A-post, B-post, F-post (flaskpost), K-post (kompost), Ö-post (post från Grönland). - [interworst] Yttermera

 

[inlägget ändrat 2005-02-23 18:56:26 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och datumet:

 

2004-11-22

 

Jag lovar, jag har besökt WU efter det datumet.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
datorfixarn skrev:

har du testat attinstallera om IE??

 

Lite väl drastiskt för att MS levererar en patch på finska när det ska vara svenskt.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

E-post = Elektronisk post. Ex: ett paket med transistorer. Andra sorters post: A-post, B-post, F-post (flaskpost), K-post (kompost), Ö-post (post från Grönland). - [interworst] Yttermera

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

datorfixarn skrev :

jag har adrig haft problem det ända man ska göra är att hålla datorn uppdaterad...

 

LOL!

Kan man ge minuspoäng? ;)

(Problemet är just Windows update)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...