Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Jag testar Firefox och..


bmhson

Rekommendera Poster

Hej

Jag testar just Firefox efter ett tips i en annan tråd, att man kan ändra storleken på texten, trots att webbsidan är gjord med fast fontstorlek. Det verkar funka, men jag tycker att hoppen är väl stora. Ja, att Ctrl+ gör det väl stort, så att texten läcker över på spalten bredvid, om ni förstår hur jag menar. Vad jag hittils har märkt verkar det inte spela nån roll vilken teckensnittsstorlek man ställer in under Verktyg/inställningar/ allmänt, knappen där. Vad har ni för storlekar där? Några tips?

 

En annan grej, som gör mig vansinnig är www.di.se som har en flashbanner överst på sidan, som dessutom är låst, så att den följer med när man skrollar neråt på sidan. Den gick att stoppa, så att den inte rörde sig, med en knapp på bannern i IE, men i Firefox kan jag inte få stopp på den. Någon som har en lösning på det?

 

Tackar på förhand

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Vad jag hittils har märkt verkar det inte spela nån roll vilken teckensnittsstorlek man ställer in under Verktyg/inställningar/ allmänt, knappen där. Vad har ni för storlekar där?

 

Jag har överst 16 pixlar/ underst 13 pixlar där. Det är defaultinställningen i FF och har alltså inte ändrat något sedan jag installerade FF.

 

En annan grej, som gör mig vansinnig är www.di.se som har en flashbanner överst på sidan, som dessutom är låst, så att den följer med när man skrollar neråt på sidan. Den gick att stoppa, så att den inte rörde sig, med en knapp på bannern i IE, men i Firefox kan jag inte få stopp på den. Någon som har en lösning på det?

 

Testade blockera med Adblock. Bilden försvann, men ett svart "hål" hänger fortfarande med. Biten vid sidan om hör ju också till DI och den tycks inte kunna blockeras heller.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

E-post = Elektronisk post. Ex: ett paket med transistorer. Andra sorters post: A-post, B-post, F-post (flaskpost), K-post (kompost), Ö-post (post från Grönland). - [interworst] Yttermera

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Stefan

Bättre med en svart ruta än den blinkande reklamen. Tack för det.

 

Jag fick dessutom möjlighet att ta bort reklam på forumsidan, som annars la sig framför texten, när jag hade förstorat den!

 

[inlägget ändrat 2005-02-23 11:48:31 av bmhson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
bmhson skrev:

Tack Stefan

Bättre med en svart ruta än den blinkande reklamen. Tack för det.

 

Tack själv för poängen! :-)

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

E-post = Elektronisk post. Ex: ett paket med transistorer. Andra sorters post: A-post, B-post, F-post (flaskpost), K-post (kompost), Ö-post (post från Grönland). - [interworst] Yttermera

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...