Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Delad internet anslutning


MrBing

Rekommendera Poster

Har problem med var internet anslutning pa jobbet. Har en dator med dubbla natverkskort som delar internet till resterande datorer pa jobbet (via switch).

 

Jag far ett fast IP erhallet av min leverantor som jag helt enkelt skrivit in pa det natverkskortet som ar kopplat direkt till ASDL modemet.

 

Det andra natverkskortet gar ut mot natverket och delar anslutningen. Har fungerat ett ar utan problem.

 

Nu kanner inte nagot av kortet av den kabel som ar kopplat direkt fran ADSL modemet. Kvittar vilket av korten jag kopplar det till. Datorn kan inte identifiera att nagon kabel ar kopplat till korten.

 

Har felsokt det sa mycket det gar. Kopplar jag samma kabel (fran ADSL modemet) till en laptop kanner den direkt igen anslutningen och kan koppla upp mot internet.

 

Nagon som haft detta problem - att en dator inte kan kanna igen en anslutning som kommer direkt fran ett ADSL modem?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ibland händer det att switchar och routrar hänger sig. det som innan fungerat bra blir helknäppt. prova med att stäng ner alla datorer. Ryck ström till modem och switch och datorn som modemet går igenom. Sätt tillbaka strömmen efter 1 min ungefär från modemet och inn i nätverket och låt respektve del starta upp fullständigt för sig själv. starta alla datorer.

 

Har du en lina där du kan drabbas av fiktiv inloggning så vänta en timme istället innan du sätter på allt. (troligtvis fungerar det bra ändå eftersom du har samma ip.

 

 

Lycka till

 

/Jetmoon

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...