Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

B-One.net Kanske världens sämsta webbhotell!


25fps

Rekommendera Poster

Fick ett mail igår:

 

Vi har temporärt stängt av för tjänsterna www samt FTP för din domän.

Vänligen uppmärksamma att ditt abonnemang inte har tagits bort vilket

betyder att abonnemanget fortsätter jfr. våra affärsvillkor.

 

Den temporära avstängningen beror på någon av följande orsaker:

- Överträdelse av våra affärsvillkor.

- Webbhotellabonnemanget har missbrukats.

- Säkerhetsmässiga grunder.

 

Detta meddelande har genererats automatiskt. Vid tillfälle av att ni ej

vet orsaken till att ert webbhotellabonnemang temporärt är avstängt

skall ni kontakta oss.

 

För ytterligare information ber vi er att kontakta: support@b-one.net.

 

Med vänlig hälsning

B-one

 

Helt underbart, de ger inte ens en anledning utan det får man själv ta reda på. Det visar sig sedemera att B-Shit inte tycker om att jag har ett fåtal QuickTime filer på deras server. Filmer som innehåller animationer som jag har full rätt att visa enligt upphovslagen eftersom det är jag som är upphovsman. Dessutom tycker jag mig ha rätten enligt deras avtal att visa dem.

 

Nåja, det spelar inte någon roll för dem. Enligt dem är det tydligen inte ok att ha något material som helst som kan tankas ner från deras server(!). Det är ju helt otroligt. Det är dessutom inte ok att ha "större mängder filer för visning" som de själva uttrycker det. Så om man följer deras ord, vilket man verkar vara tvungen att göra, så får man inte ens i praktiken ha bilder eller html-sidor. De är ju menade för visning.

Och om ni undrar vad de menar med "större mängder" så är det allt som är mer än noll...

 

Dessutom har det nog världens mest idiotiska uppsägningsritual. Detta måste göras 3 månader i förväg. Per snigelpost, ej genom e-post. Sedan måste man själv inom 8 dagar titta under sin adminsida om de mottagit brevet. Om de inte säger något där måste man skicka ett nytt uppsägningsbrev.

 

Vad som händer om det inte tar någon notis till det andra brevet skriver de inget om...

 

FY FAN FÖR B-ONE! BOJKOTTA SKITEN!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Detta är min erfarenhet:

 

1. Man erbjuds 500MB men inget att göra av det, utan man luras in i nätet genom erbjudande om fri nerladdning.

 

2. Man betalar tjänsten ett år i förskott så att det inte går att hoppa av. De väntar några månader tills det gått så långt att man inte "kan" kräva tillbaka pengarna, och då

 

3. stänger de plötsligt och helt utan förvarning sidan. Skickar ett brev om att man överträtt något av 3 regler (se ovan). Inte vad, det måste man skriva till supporten och fråga själv, givetvis medan sidan fortfarande är nere.

 

4. Kontentan i deras svar är att ingen nerladdning får ske från sidan, och därmed är din företagsdomän borta ur leken. b-one-kunden blir ursinnig, men det har de garderat sig mot genom att inte ha telefonsupport. Enkelt sagt kan man inte göra ett j..la skit. De har fått sina pengar, och sen gör de sig av med kunden på ovanstående vis.

 

Som avslutning citerar jag ovanstående angående b-one.shit:

"FY FAN FÖR B-ONE! BOJKOTTA SKITEN!"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla.. Pumpa ut detta på forum och skriv insändare till datortidningar.

Det bästa som kan hända med såna grisföretag är att de blir

nedskrivna i pressen eller på internet så att nya kunder skräms bort.

 

Det är nog din enda möjlighet att ge igen.

 

Jag har gjort så med skit-BBB som lurar kunder och inte håller vad de

lovar. En annan snubbe fick in en helsida om BBB i en tidning.

De förlorade förhoppningsvis många kunder på den artikeln.

 

[inlägget ändrat 2005-04-08 13:20:23 av Tophe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..och vilka regler har du inte följt?

 

Jag har flera domäner under B-One, alla fungerar utan problem smärtfritt....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 years later...

Håller fullständigt med. Jag har One.com sedan snart tio år tillbaka och brukar rekommendera det till mina kunder. Alla är nöjda hittills.

Surftown och Servage.net är också bra tycker jag. Det finns naturligtvis många andra bra också, det viktigaste är att se upp för storskojare såsom Yreg, Yamito m.fl. som lurar av kunderna tusentalskronor och gör allt för att försöka låsa fast dem.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 months later...

Vi kör 11 olika sajter åt kunder och de senaste 6 åren har vi alla hos One, vi har inte haft några problem alls. Tvärtom bra chattsupport och bra upptider!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, du (och eninläggsmedlemmen MariaG innan dig) tycker att de är så bra att du kände för att söka upp en 5 år gammal tråd, registrera dig som medlem och skriva ett inlägg. Där ser man... B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

tycker att de är så bra att du kände för att söka upp en 5 år gammal tråd, registrera dig som medlem och skriva ett inlägg. Där ser man... B)

 

och jag personligen tycker att de är så fruktansvärt värdelösa att jag tycker det är värt att fortsätta skriva i en evigheters gammal tråd, fast det var inte därför jag registrerade mig faktiskt.

 

Min första sida jag hade hos dem var ganska enkel (annars fungerar det ju inte) med lite CSS och HTML och såntdär som man leker med när man är nybörjare. En dag fick jag ett mail från google om att det var virus på min sida så jag raderade precis allt som jag kunde komma åt och bytte lösenord, sökte igenom min dator för säkerhets skull (den hade inga virus) och laddade upp en helt annan sida som sedan också visade sig ha virus efter någon dag så jag kontaktade supporten som ansåg att felet var mitt fastän viruset uppenbart låg i filer jag inte kunde komma åt, vilket jag förklarade för dem. Jag förklarade för dem att jag redan raderat alla filer och att filerna jag laddade upp var helt nya, att jag bytt lösenord och sådär men de ansåg fortfarande att det var mina filer som hade virus. Jag tog bort alla filer och slutade använda sidan. När jag skaffade ny domän fanns där inga virus givetvis. Jag kunde alltså inte använda det jag betalat för eftersom de vägrade ta bort eventuella virus eller ens titta om de fanns där.

 

Sedan är det jättesött att man FÅR lov att använda både den ena och den andra funktionen men ingenting fungerar. Nöjer man sig med lättare HTML är one.com (fd b-one) säkert jättebra, förutsatt att det inte blir några problem för då är det kört för all framtid. Men vill man ha lite php eller något annat spännande så är det "för krävande" och stängs ned av one.

 

Jag har aldrig träffat någon som är helt nöjd med one (mer än anonyma personer på internet som skriver bra saker om dem utan att egentligen tala om varför de är bra och vad de använder eländet till).

 

Jag kommer att avsluta min domän när tiden tar slut och regga en ny någon annanstans. (förslag på var mottages med glädje och kärlek). Det roligaste jag kan ha nu är ett fotoalbum. Jag ORKAR inte lägga ned tid på att försöka göra en riktig sida eftersom till och med en wordpressblogg blir nedstängd eftersom det enligt one.com krävs för mycket minne. Så inte en chans att jag lägger ned en veckas aktivt arbete för att bygga en sida som kanske inte ens fungerar. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, MariaG, säger sig ha One.com som hotell sedan många år, men hon har sin webbsida registrerad hos surf-town.net, undrar, man vet väl vilket hotell man har förutsätter jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hennes inlägg är ju snart 1,5 år gammalt så saker och ting kan ju ha ändrat sig sedan dess. Dessutom har ju MariaG ytterligare webbplatser själv och gör ändå fler åt andra enligt mariagutebring.se varför hon mycket väl kan ha erfarenhet av många webbhotell.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...