Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Poäng


Vanjis

Rekommendera Poster

Tycker att poängsystemet är bra på många sätt men utnyttjas dessvärre inte till fullo. Om någon tillexempel har lagt ut en guide om någonting (ex bränning) och sedan fått många poäng för detta så kan man ju av detta dra en slutsats om att det antagligen är en bra guide. Samma sak om man letar bland gammla trådar så kan man genom poängen urkilja om rådet hjälpt eller inte, även om jag även tycker att det vore bra om alla skrev ut i slutet av sin tråd om problemet löst sig och HUR! Ett tillägg till detta som jag tagit upp tidigare på forumet vore ju om den som skapade tråden kunde bocka i en ruta när problemet löst sig och exempelvis ett "X" kommer upp jämte rubriken. Då skulle man ju direkt vid en sökning i forumet kunna solla bort och fram bra trådar.

 

Sedan att man med en "10-i-topp" lyfter fram de som är mest aktiva och ger mest hjälp är väll bara bra. Det ger ju som sagt inga jobb men i alla fall en lite guldstjärna som jag tycker att dessa skribenter gott kan vara värda...

 

 

MVH Maximuz

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din nuvarande poängprocent är 9,4 % vilket är okej, förmodligen över genomsnittet. Annars kan man alltid starta en sådan här tråd och plocka en del "sympatipoäng". :)

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poängsystemet och toplistorna är i alla fall mer "rättvisa" idag än vad som var fallet då listorna baserades för en medlems totala medlemstid. Nu är listorna baserade per år, vilket gör att en del personer inte längre har ointagliga positioner på 10-top.

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstod att jag skulle få gliringar av att jag fick många oförtjänade poäng. Även om det inte är första gången det händer på eforum.

 

Jag håller med TicoRoman. Det var iofs inte därför jag startade tråden som du kanske förstår.

Det är väldigt sällan jag skriver bara för skrivandets skull (idag är ett undantag) så om nu procenten är hög är det kanske inte jättekonstigt. Skriver iofs många frågor själv så det borde ju sänka procenten.

 

Nåja, jag hade inga baktankar. Inte riktigt min stil. Som jag skrev så vill jag ha poäng då jag har hjälpt någon, inte av sympati.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menade inget allvarligt förstås, och har ingen anledning att grubbla över varför någon startar eller inte startar trådar, eller anklaga någon. Dock så dyker det upp relativt ofta trådar av typen "snyft.. jag har inga poäng" och så får man snart ducka undan för en skur av (som jag kallar det) sympatipoäng. Inget direkt fel på det kanske, men det var en reflektion över poängsystemet och hur och varför användare ger poäng.

 

Inget personligt alltså, då ditt inlägg ändå skiljde sig från ovan beskriven typ.

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...