Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

eForum sökningar är nu renoverad och uppdaterad


Johannes IDG

Rekommendera Poster

Hej kära eForum sökare...

 

Vissa av er kan ha märkt att sökningarna inte resulterade i trådar du räknat med att finna på senaste tiden.

Detta beror på att mellanskiktet för eforum och sökdatabasen fungerade sämmre och sämmre under den senaste tiden och nu har jag fått göra om denna applikation helt.

 

Efter 2 veckors kodande har jag inatt kört första uppdateringen av söksystemet med fullständig data från eforum.

 

För er som har haft problem med sökningarna som exempelvis inte funnit ett inlägg som ni vet existerar prova gärna att söka på samma igen.

Det som tidigare inte funnits med ska nu indexeras.

 

Skulle du ändå inte hitta något meddelande som finns så hör av dig till mig.

johannes.hansson@idg.se

 

________________________

Johannes, IDG Webteknik

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar inte riktigt vara fungerande ännu. Sökte t ex efter wlan som förekommer i min tråd här: //eforum.idg.se/viewmsg.asp?entriesid=667380#668143 och fick inte en enda träff. ;)

 

/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant..

 

Tar en titt på det genast.

 

_________________________

Johannes, IDG Webteknik

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får inga träffar på någonting överhuvudtaget nu. Söker på vanligt förekommande ord som "virus", "databas" osv. Inte ett smack får jag upp nu.

En annan sak som är irriterande är att sökknappen inte postar vid tryck på returknappen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag skrev ovan tar jag en titt på det..

 

Jag har hittat orsaken men search serven har svårt att hinna med att göra en fulluppdatering igen av databasen då det är last på systemet.

 

Hold your horses...

 

Saker uppdateras för fullt.. =)

 

_________________________

Johannes, IDG Webteknik

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär, då har jag fått uppdateringen att gå igenom,

 

HELA eforum ska nu vara indexerat och allt nytt ska uppdateras utan att radera tidigare information. =)

 

Så är det något som inte verkar fungera så är det bara att rapportera.

_________________________

Johannes, IDG Webteknik

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu verkar det fungera riktigt bra! Bra jobbat! :thumbsup:

 

Men du får gärna göra Sök-knappen valbar med Enter-knappen och dessutom placera markören i första fältet ("Sök i inlägg efter") efter sökning gjorts. Det känns som A och O i en sökmotor för att snabbt kunna göra flera snabba sökningar efter varandra utan att behöva pilla med musen i ett.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...