Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Billig programvara på nätet.


Bo L Sjevik

Rekommendera Poster

Man kan köpa t.ex AutoCAD 2005 för 42$ från www.hexxo.com

Är detta lagliga programvaror ?

 

 

"Men vad är den bra för"

Ingenjör på avdelningen för avancerade datorsystem hos IBM, när han för första gången stiftade bekantskap med en mikroprocessor 1968.

 

[inlägget ändrat 2005-02-22 07:10:16 av Bo L Sjevik]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är detta lagliga programvaror ?

Det har jag mycket svårt att tro. Det finns inga uppgifter om företaget överhuvudtaget, de säljer produkter utan originalförpackningar som dessutom inte går att registrera hos tillverkarna. Inte mycket som luktar lagligt där inte.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av ren nyfikenhet. Finns det någon marknadsplats för begagnade licenser i Sverige? Om man t.ex vill köpa en begagnad och avinstallerad office 97/2000 licens (har bara hittat en enda sak jag gillar/behöver i office XP, och det har jag redan makron som fixar...).

 

Såg även en tråd häromdagen där någon frågade efter gamla NT4 licenser, hittar inte tråden och ber om ursäkt om någon redan svarat.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MH skrev:

 

Såg även en tråd häromdagen där någon frågade efter gamla NT4 licenser, hittar inte tråden...

Du menar kanske denna:

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=681829

 

Jag är själv intresserad av en begagnad licens (Windows 2000 engelsk), om det nu inte är olagligt att köpa en sådan. Har redan en köpt licens för svenskt W2K (dessutom för svenskt och engelskt XP).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är själv intresserad av en begagnad licens (Windows 2000 engelsk), om det nu inte är olagligt att köpa en sådan. Har redan en köpt licens för svenskt W2K (dessutom för svenskt och engelskt XP).

 

Svarade på det nån gång men visste inte att det var en begagnad du var ute efter. Kan kolla om jag har nån liggande men jag tror att det mesta sån försvann i ett inbrott.

 

/Marcus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det var nog den tråden. Fast han verkar ju bara ha länkats till nyförsäljning av äldre program.

Vad är det för regler som gäller egentligen? En del programföretag förbjuder ju vidareföräljning helt och hållet (om det nu är lagligt). OEM versionerna får väl inte flyttas till en ny maskin. Men en "skarp" windows/officelicens som inte har använts till uppgradering borde väl kunna överföras?

 

Hursomhelst hittar jag ingen svensk marknadsplats när jag googlar efter begagnat, licenser, operativsysem osv. Har för mig att någon IDG-tidning skrev om företag som handade med äldre licenser för några år sen. Men, men. Antar att man får ge sig och gå över till open office.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...