Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Epson stylus colo 680 som säger att patronen är sl


Hookan

Rekommendera Poster

Hej jag har en Epson stylus color 680 och den torkade igen i skrivarhuvudet häromdagen. jag köpte nya patroner och tänkte att jag sätter i dem och rengör.

 

Efter att rengort ett antal ggr utan att det kommit något bläck ut så säger skrivaren att det är slut i färgpatronen. Den är ju FULL.

 

Jag har försökt att ta ut och sätta tillbaka patronen utan att lyckas, den säger fortfarande att den är slut.

 

Känner den igen patronerna på id eller hur vet den att det är samma patron som jag sätter i?

 

 

Tacksam för svar, Jag vill ju gärna inte slänga och köpa en patron till.

 

[inlägget ändrat 2005-02-21 20:52:42 av Hookan]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har för mig att jag själv hade en sån där skrivare och den torkade fullständigt så jag slängde den. Nu har jag en C44 (Epson).

 

Det är väl ett chip på patronen som talar om bläcknivån. Det går att programmera om dem. Har för mig att en sådan manick kostar ca 250 kr.

 

Det låter konstigt att de skulle vara slut. Men jag vet att det går åt mycket bläck om man kör rengöring flera gånger i rad. Att de skulle ta slut efter ett antal rengöringar verkar konstigt men inte otroligt.

 

Har du funderat på att börja fylla på bläck i patronerna? Det gör jag och det fungerar hur bra som helst. De patorner som jag har just nu har jag säkert fyllt på ca 10 ggr.

 

Det du måste ha är:

 

Bläck i flaskor

Chipåterställare

Tid och tålamod

 

Bläck och chipåterställare kostar lite mer än vad en uppsättning original patroner kostar. När du fyller på andra gången så har du nästan tjänat in kostnaden.

 

Jag använder bläck och chipåterställare från JR inkjet. Det kan man köpa på Teknikmagasinet. Om du inte bor i storstad där affärerna finns så kan du beställa på Internet.

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2005-02-22 12:12:08 av znej]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tackar för tips. Jag har provat att köra refill på en annan skrivare och det kan vara en tanke på denna likaså.

 

Nu är problemet fortfarande att jag kan inte använda skrivaren så länge som den anser att patronen är slut!!!!

Patronen (Svart) är full eftersom det inte läckt ut en ml bläck sedan den installerades. Skrivaren har kört rengöringen utan att det kommit något bläck, (jag har haft av allt och kollat).

 

Hur kan jag få den att fatta att min patron inte är slut?

 

MVH Håkan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag en idé..

 

Jag har ett program som heter SSC service utility. Det använde jag en gång för att återställa "waste ink counter". Det har att göra med överskottsbläck som matas ut vid rengöring.

 

Nåväl, jag vet att det finns återställning för bläcknivån. Det fungerar inte med min skrivare men det står i manualen för programmet att det fungerar med C680.

 

Det betyder att du kanske inte behöver någon chipåterställare för att fylla på som jag beskrev tidigare.

 

Du konfigurerar programmet vid första start. Du ska välja vilken skrivare du har. Sedan har du ikon nere i "taskbar" och där kan du välja reset counters.

 

Kör programmet på egen risk eftersom det inte kommer från Epson.

 

Länk:

 

http://www.ssclg.com/epsone.shtml

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ALLTSÅ TACK!!

 

Hoppas att det värmer med ett tack för det är du värd.

 

Detta hjälpte mig att komma vidare.

 

Nu ska jag bara se om jag kan få den till att skriva oxå.

 

 

Verkligen tack

 

MVH Håkan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roligt att det fungerar och att jag kom på det där programmet.

 

Jo, det är bra när man kan hjälpa till. Just det här ämnet passade verkligen bra eftersom jag har haft den skrivare som du nu har och så har jag själv hållit på och fyllt på patroner etc.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...