donkeyman Posted February 21, 2005 Share Posted February 21, 2005 Jag ska köpa en 120mm fläkt till mitt chassi och det finns bara 3pin. Vad är det för skillnad på 3pin och 4pin. Kan jag ha båda eller är det endast ett alternativ som passar min data?? /donkeyman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Eklinder Posted February 21, 2005 Share Posted February 21, 2005 donkeyman skrev: Jag ska köpa en 120mm fläkt till mitt chassi och det finns bara 3pin. Vad är det för skillnad på 3pin och 4pin. Kan jag ha båda eller är det endast ett alternativ som passar min data?? Finns en lösning här: http://kylning.com/info.php?products_id=750&kylid=04020b59ae7eacc7f5eed6624f30ea02 Annars kan du kapa en kontakt med en bit sladd från en annan fläkt som du inte använder. Montera en "sockerbit" och skarva ihop. Så har jag gjort med en fläkt hos mig, som från början satt i ett nätagg och var 3-pin. I ditt fall får du hitta en 3-pin variant. --- C:\Eforum\Stefan Eklinder>| E-post = Elektronisk post. Ex: ett paket med transistorer. Andra sorters post: A-post, B-post, F-post (flaskpost), K-post (kompost), Ö-post (post från Grönland). - [interworst] Yttermera [inlägget ändrat 2005-02-21 20:11:33 av Stefan Eklinder] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.