Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Varför funkar inte DVD+R skivorna?


cybermaxad

Rekommendera Poster

Har har testat Verbatim DVD+R skivor på DVD:n Cyberhome CH-DVD 402 och Verbatim DVD+r skivor skall funka till denna DVD-spelare, men har provat bränna två skivor och inga av de funkar på DVD-spelaren. Är det någon som vet varför? Och om det finns någon lösning, jag har nämligen en 8 st DVD+R skivor kvar, och vill gärna att det skall vara möjligt att använda dem till DVD-spelaren?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men har provat bränna två skivor och inga av de funkar på DVD-spelaren

 

På en stationär DVD-videospelare eller en DVD-spelare i datorn?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klarar din brännare av att ändra booktype? dvs man skriver lite extra information till skivan som "lurar" läsaren att den hanterar en DVD-Rom istället för en DVD+r. Om brännaren inte klarar det så kanske den gör det med en ny "firmware" som går att ladda ner från tillverkarens hemsida.

Det är antagligen det enda du kan göra för att det ska fungera.

 

 

 

 

//Mattias

knorg [a] rocketmail [punkt] com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur hjälper det att lura DVD-spelaren att tro att det är fråga om DVD-Rom istället för DVD-R? Jag har hela tiden trott det var den stationära DVD:n problemet ligger i. Kan ju tilläggas att jag provat spela upp DVD+R skivan i en annan DVD-spelare, och där funkade det bra. Vad innebär egentligen "att ändra booktype"?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din DVD-spelare kan spela upp DVD-rom, så om man kan få den att tro att en DVD-r är en DVD-rom, så kommer den att spelas.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ändrar man booktype?

Kan tilläggas att min DVD-brännaren är av typen Pioneer DVR-106D

 

[inlägget ändrat 2005-02-21 20:37:47 av cybermaxad]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...