Bob the ASP Builder Posted February 20, 2005 Share Posted February 20, 2005 Jag har en sida där jag visar bilder som kommer upp i en frame som ingår i ett framset. Alla bilder är lika breda (fixar jag genom ASPJpeg/ASPUpload) - men några bilder är högre än framen. När dessa visas kommer förstås en y-rullist upp. Finns det någon möjlighet att skapa dynamiskt eller flytande frameset så att den underliggande framen förskjuts nedåt om det behövs. Grejen är att de olika framesen är mål för aktiviteter på sidan - så det är ingen lösning att säga att frames är kass (för det är de ju i.o.f.s). Möjligen om man på annat sätt kan styra händelser till förutbestämd plats på sidan Förslag? - så här är mitt 3-delade frameset för applikationen <frameset cols="675,349,*" FRAMEBORDER=0 FRAMESPACING=0 BORDER=0 > <frame src="huvudsidan.asp" noresize scrolling=no marginheight=0 marginwidth=0 name=shop> <frameset rows="215,*"> <frame src="visabild.html" noresize scrolling=auto marginheight=0 marginwidth=0 name=spons> <frame src="order.asp" scrolling=auto name=bestall> </frameset> <frame src="about:blank"> </frameset> /Bob the ASP Builder/ Man åker skridskor när det finns is - inte när det finns tid... Link to comment Share on other sites More sharing options...
fltman Posted February 21, 2005 Share Posted February 21, 2005 Jag föreslår att du byter frames mot lager istället. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zerblat Posted February 21, 2005 Share Posted February 21, 2005 Möjligen om man på annat sätt kan styra händelser till förutbestämd plats på sidanVad menar du med händelser? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bob the ASP Builder Posted February 21, 2005 Author Share Posted February 21, 2005 Den specifika händelse jag menar är att från en frame kunna visa bildr i en annan frame t.ex så här <a href="index.asp" target="_top"> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.