Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

FAX via nätet?


Eminos

Rekommendera Poster

Tjo!

 

Behöver faxa iväg ett dokument till USA ganska omgående. Har ingen fax hemma, så jag undrar om man kan ta Internet till hjälp (jag har skanner)? Det är ett viktigt dokument så jag vill vara säker på att det kommer fram, man kanske får nån bekräftelse via email eller nåt?

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var en diskussion för inte så länge sen om det på eforum och om jag inte minns helt fel så var slutsatsen att om man inte har ett modem så var det bättre att gå nånstans typ telia och betala för att skicka faxet. Ett annat tips kan vara en bensinstation där dom garanterat har en fax och säkert låter dig låna den. Om jag nu minns rätt, en sökning här lär ge svaret:)

 

/Marcus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett annat tips kan vara en bensinstation där dom garanterat har en fax och säkert låter dig låna den.

Du gav mej precis en idé! Vi har ju ett sånt ställe här i byn, Medborgarkontoret, dom finns där just för sånna här situationer :D

 

Tack för tipset..

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SUNET:s medlemsorganisationer - men inga andra - kan också använda tjänsten för att skicka faxmeddelanden till utlandet.

Är detta nåt o bry sej om eller?

 

Den andra tjänsten verkade inte fungera, faxnumeret var inte "covered"...

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur som hälst så fungerade inte Sunets tjänst heller, hotmail skickade tillbaka mailet, kunde aldrig leverera det, och från min andra mail kunde jag aldrig äns skicka iväg det. Skit samma, jag skickar från medborgarkontoret imårgon...

 

Tack för hjälpen iaf..

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...