Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tips på nytt ljudkort mottages tacksamt.


danh35

Rekommendera Poster

Dock har jag en fråga till dig RN och det är angående fliken EAX i Creative Audio Console. Har inställningarna där någon inverkan för EAX-ljudet i spel?

 

Jag har bara förutsatt att samtliga ljud förvrängs till den inställning man har i EAX-konsolen, men jag kan inte hundraprocentigt säga ifall det verkligen förhåller sig så. Försökte hitta info om det i en användarhandbok som finns på skivan. Har du sett att den finns där i en mapp? Men jag kunde iaf inte hitta någon info om det. Boken är ändå värd att titta litegrann i. Bl a står det saker som kanske är intressant läsning för dig som har tvåkanaligt ljud, såsom t ex under avsnittet EAX Console där det står "I Audio Effects kan du välja hur du vill förbättra alla typer av vanliga tvåkanalsljud (stereoljud)."... eller under Speaker Calibrator; "Du kan välja avancerad kalibrering om du är hifi- eller surroundljudsfantast och vill utnyttja ditt högtalarsystem maximalt. Annars bör du välja enkel kalibrering."

 

I boken står det också om en sak jag inte kände till; "EAX stöder upp till 6 högtalare och en basförstärkare.", vilket borde innebära att 7.1-system inte stöds (av EAX alltså)..? Audigy 2 Value ska ju iaf klara att positionera ljuden till så många högtalare...

 

/RN

P.S. Hoppas du är nöjd med kvalitén på ljudet!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 76
  • Skapad
  • Senaste svar
Försökte hitta info om det i en användarhandbok som finns på skivan. Har du sett att den finns där i en mapp?

 

Ursäkta dröjsmålet av svaret!! Jo, jag har sett handboken men jag måste erkänna att jag inte orkat läsa så mycket i den ännu (vilket i och för sig är ovanligt för att vara mig).

 

Bl a står det saker som kanske är intressant läsning för dig som har tvåkanaligt ljud, såsom t ex under avsnittet EAX Console där det står "I Audio Effects kan du välja hur du vill förbättra alla typer av vanliga tvåkanalsljud (stereoljud)."..

 

Tackar för tipset!! Som HiFi-purist så måste jag dock säga att jag i stort är emot alla sorters förvrängningar av ljudet. Jag vill att källan ska spelas upp så oförvanskad som möjligt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...