Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Panik!


proppelina

Rekommendera Poster

Hej!

Behöver akut hjälp med jakt på filer!

Har idag bränt ner alla mina digitala bilder på en CD utan just en katalog som inte var mina bilder och som jag skulle spara på datorn. Flyttade över hela katalogen till en annan mapp för att den inte skulle raderas med dom övriga!

Men nu när jag ska gå in o titta på dessa så fins enbart 2 av kansek ca 150 bilder kvar! Hjälp!

hur ska jag komma tillrätta med att hitta igen dessa bilder!

 

Har provat att återställa datorn men det gick inte.....vet inte vad jag ska göra...går det att göra något??

 

 

Oerhört tacksam för allahjälp jag kan få!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej!

Tack för förslaget...jag har kört programet men till min fasa så hittar den bara de filer som skulle raderas o inte de som av någon konstig anledning är borta!

Detta får mig att hoppas att de på ngt konstigt sätt finns kvar på hårddisken men var har jag ingen aning om, har sökt o sökt men icke!!

 

Ngr fler förslag?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Data recoveryprogram kan i de billigare varianterna bara hitta raderade filer som inte har skrivits över. Problemet är att du aldrig vet var på hårddisken ditt operativsystem väljer att lägga nya saker.

 

Programmet Cat tipsade om är bara ett av en uppsjö liknande produkter. Sök på just "Data"+"Recovery" eller "Undelete"+"Files" så hittar du fler.

 

Men använd datorn så lite som möjligt så att den inte skriver över de områden där de raderade filerna ligger.

 

Är det VÄLDIGT viktiga filer att få tillbaka finns det dessutom företag som använder mer avancerade tekniker för att återvinna data, även sådan som skrivits över flera gånger. Men de kostar dessvärre väldigt mycket att anlita (20-30000+)

 

TILLÄGG: För att minska risken att ditt surfande skriver över filerna så minska minnet på hårddisken som din webbläsare tillåts spara temporära filer på. I Internet Explorer, gå in på Tools->Internet Options och under fliken General och rutan Temporary Internet Files klicka på Settings. Därinne, ställ om till typ väldigt lite tillfälligt. Kanske 20MB eller så. Just dessa temporära filer har en förmåga att sprida ut sig friskt på hårddisken om man inte har defragmenterat den på länge.

[inlägget ändrat 2005-02-20 09:12:34 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...