Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ljudet bara stängs av när jag är inne på internet


Billboc

Rekommendera Poster

Hejsan!

Jag är en musikälskare som har problem med mitt ljud.

jag har haft min data i ungefär 2 år(en amitech) och den har alltid krånglat med ljudet när jag är

inne på nätet.Det bara stängs av efter ett tag och kommer aldrig på igen.för att det ska starta igen måste jag dra ut och in sladden bak i datan så att den reagerar och sen så funkar det igen, men så efter ett tag så stäng ljudet av igen, igen, och igen!Snälla hjälp mig!

Tack på förhand!

MVH jimmy

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Stängs ljudet BARA av när du är ute på Internet? Eller även då du gör andra saker med datorn?

 

Om möjligt, testa med andra högtalare och även andra anslutningskablar till datorn (egentligen ljudkortet). Om det inte funkar trots att du testa med detta, bör du installera om drivrutinerna till ljudkortet.

 

Gå till enhetshanteraren och leta upp ljudkortet. Välj sedan egenskaper-->uppdatera drivrutin. Behöver ev va uppkopplad.

lycka till!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej.... men det händer inte ofta när jag inte är uppkopplad.

Jag tycker att det verkar som om ljudet stängs av när jag laddar ner något eller tar emot info.

När jag tillexempel lyssnar på musik(Winamp) så stängs ljudet av och då måste jag måste jag starta upp ett program(sound effect) o trycka på "starta" så att datan söker om högtalarna och sen fungerar dom i ca

1-5 minuter igen/ jimmy

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som du har för mycket olika program i en för liten burk... men för all del, det kan ju bero på annat.

 

Förmodligen beror det på det du gjorde veckan innan problemet uppstod... kan vara allt från uppgradering av ram-minne till ny programvara.

 

Jag skulle testa att uppdatera drivrutinerna till ljudkortet och faktiskt även grafikkortet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...