Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Stationär wmv-spelare?


virtuosen

Rekommendera Poster

Jag har lagt märke till att fler och fler filer ligger i wmv-format.. Jag har ingen dvd-spelare som klarar wmv.. (dock har jag divx/xvid-spelare, som rent tekniskt borde klara av mpeg4 i wmv-format, men några sådana mjukvaruuppgraderingar har jag inte hittat)..

 

Finns det någon bra och billig DVD-spelare som förutom "alla format" också klarar wmv?

 

(Med "billig" menas max tusenlappen).

 

/virtuosen som har 5 DVD/divx/xvid-spelare redan..

(dårhuset nästa?)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det någon bra och billig DVD-spelare som förutom "alla format" också klarar wmv?

 

(Med "billig" menas max tusenlappen).

 

/virtuosen som har 5 DVD/divx/xvid-spelare redan..

 

Sälj 4 av dom och köp en xbox och chippa så borde du klara dig under tusenlappen, förutsatt att du kan få 250 spänn per dvdspelare :)

 

/Marcus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WMV finns det väl inga (prisvärde) avkodningschip för ännu idag?

Licenspengar tror jag spelar en roll där. De "stora" tillverkarna är väl på gång med apparater med full HighMat stöd, dvs stöd för MS idé om multimedialagring på DVD inklusive bilder, WMA och WMV. Och säkerligen en del DRM...

 

 

Eller finns det någon uppstickare som tillverkar spelare med WMV-stöd?

 

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står "HIGHMAT" på min halvnya* panasonicspelare.. Måste faktiskt testa om detta funkar... (Eller om det är bluff!)

 

[inköpt för en månad sedan, den antas av mig bara klara av "DVD" och liknande. Tänkte inte på att "HIGHMAT" möjligen inkluderade wmv.. Men det STÅR ju fanken HIGHMAT på den!!]

 

*) Halvny betyder cirka en månad gammal apparat. I detta fall inköpt 2005-01-27.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av vad jag vet stöder ingen spelare Highmat fullt ut ännu. De stödjer musik och bilder men ej video,

 

Men jag vet inte allt...

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...