Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Göra om filer från .img


joee

Rekommendera Poster

Hej! Läste att man ska ha dvdshrink för att bränna dvdfilm..måste man det? Jag har laddat ner en dvdfilm o öppnar det med winrar men då blir det ju en .img fil ...min fråga är hur jag får den till dem vob o sub filer eller vad det nu heter som man ska ha för att bränna en dvdfilm??

 

Mvh J

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Peder_Brännström

.img fungera utmärkt att bränna med tex dvd decrypter eller nero. Dvd shrink använder du bara om källan är för stor för tomskivan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag har brännt .img med nero inga problem. Men för att kunna se filmen på en vanlig dvd så måste det väl vara vob eller sub filer eller vad dem heter.. hur gör man om filen till det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur har du brännt .img-filen?

För korrekt resultat ska du välja i menyraden Brännare sen vidare Bränn image välj visa alla filer, leta upp din .img-fil och öppna den.

Nu kommer en ruta upp med Främmande imageinställningar

här ska det vara Imagetyp: Data mod 1

Blockstorlek [byte] 2048

resten ska vara 0 och alla rutor ska vara urbockade.

Klicka OK.

Bränn kompilering kommer upp, se till att Bränn är ibockad och att Stänger DVD också är ibockad.

Klicka på Bränn.

Sen är det bara att vänta tills dvd´n är färdigbrännd.

Nu ska det inte vara några problem att se på din dvd.

 

Happy burning.

 

//Roger

 

http://www.cyklavaettern.com/

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det är precis så jag gjort o det går bra att bränna filmen.. men före att kunna spela upp den så måste jag öppna den genom virtual daemon manager annars går det inte.

 

för att det ska gå så måste man väl ha filmen i det andra formatet som jag skrivit tidigare.. med flera filer? o frågan är hur jag får dem filerna?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Peder_Brännström

Hej igen!

Blir lite osäker på vad du vill uppnå. Om du brännt en dvd enligt föregående beskrivning så bör du kunna spela upp den skivan både på en stand alone och datorn. Om du vill titta på filmen på datorn utan att bränna ut en skiva så kan du mounta den med tex daemon tools, då läggs den upp som en dvd skiva i systemet. ( klart smidigast imo)

Om du vill ha fram mappar med dvdfilmstruktur på hårddisken av någon anledning så kan du mounta .img filen med daemoon tools och sedan använda dvd decrypter i file mode för att få fram VIDEO_TS mappen med ifo och vob filerna. Svarar lite i blindo då jag är osäker på vad du vill uppnå :)

Förresten alla dvd filmer har ifo och vob filer, .img är inte ett annat video format eller dyl utan bara ett image format som i sin tur kan innehålla bla en dvd film.

MVH/Peder

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar! Har lyckats få fram Video_TS mappen nu. Men enligt dig ska ju inte det behövas. Konstigt att inte min brända skiva fungerar. Jag trodde inte det skulle fungera om man la in .img filen för bränning utan var tvungen att lägga in alla filer under VIDEO_TS mappen för bränning för att det skulle fungera att se på utan att köra genom Virtual Daemon Manager.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Regionkodningen ligger i VOB-filerna och kan men måste inte tas bort när man rippar skivan.

 

Om...

1. inte skivan gjorts regionfri vid rippningen...

2. och det program du annars spelar upp DVD i är inställt på region 2...

3. och din DVD-läsare är regionfri...

... så skulle felet kunna återskapas.

 

Du borde kunna rippa skivan du brännt och samtidigt göra skivan regionfri. Annars kan du ju rippa din originalskiva igen, för den har du väl lagt nånstans...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...