Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med Norton Antivirus


Laffe

Rekommendera Poster

Jag kör Windows Xp och brukar normalt logga in på ett konto som inte har administratörsrättigheter (detta enligt tips om att inte vara inloggad som administratör p.g.av att ev. virus m.m. kan då få tillgång till hela datorn).

 

Men för att installera Norton så var jag tvungen att logga in som administratör och installationen fungerade bra. Men när jag sedan loggar in som vanlig användare så fungerar inte den automatiska LiveUpdate-funktionen och jag har heller ingen Alternativ-knapp att trycka på för att ändra inställningarna. Loggar jag in mig som administratör så funkar automatisk LiveUpdate och jag har tillgång till Alternativ-knappen.

 

Nån som har nåt tips hur jag ska göra för att få automatisk LiveUpdate som vanlig användare?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

I min NIS 2004 så finns möjligheten att skapa användare i Norton och sen tilldela dessa användare olika behörigheter.

 

Jag hade samma konfiguration som du men inga problem med att inte den uppdaterade som den skulle - när jag väl talat om i NIS att den skulle göra det för alla användare :)

 

Sitter tyvärr på jobbet nu så jag kan inte ge några direkta sökvägar.

Ser också att inlägget är "gammalt" så du kanske redan har löst det, men - ifall ifall.. :)

 

//Jenny

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...