Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med DC efter installation av NETGEAR 108 Mbps Wireless Firewall Router WGT624


Ahane

Rekommendera Poster

Efter installation av NETGEAR 108 Mbps Wireless Firewall Router WGT624 fick jag köra med "Port forwarding" för att kunna använda active seacrh på DC. Det fungerade finfint. Bredbandsbolaget ändrar IP då och då. Vid senaste ändringen (första efter installation av NETGEAR) så fungerar inte active search på DC.

 

Jag har lagt in det nya IP-numret i DC men det funkar ändå inte. Vad är felet? Som sagt, jag fick det att funka första gången. Portarna har jag inte ändrat. Den enda ändringen som måste göras, enligt mig, är att lägga in det nya IP:t i DC. Eller?

 

 

 

Någon?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte hur man konfigurerar WGT624, men det kanske är så att du har angivit den externa IP-adressen i routern när du har konfigurerat Port Forwarding? I så fall måste ju IP-adressen ändras i routerns konfiguration också för att det skall fungera.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Timejumper

Jag fick igång det. Mitt problem var inte att det var routern som strulade utan det var modemet som jag var tvungen att fixa till med en port forwarding

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...