Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ComHem 8 mbit fiber el BBB 24 i jacket?


laetitia

Rekommendera Poster

Vad ska man välja av dessa bägge? ComHem ter sig bara svindyrt för 8 mbit när man kan få 24 hos BBB för mindre pengar. Blir prestandan lidande när man kopplar upp sig via telejacket? Jo, jag är novis på området.

 

Bor alltså i ComHem-fastighet... *suck*

 

Tacksam för goda råd!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej !

 

Jag har själv valt idagarna BBB, men skulle hellre välja fiber om jag kunnat.

 

BBB 24mb/s ska du bara ta om du inte kan ha något annat, och om du vill ha en fast ip adress. (Ett måste om du ska köra servrar)

 

Men ComHem fiber är ju kanon då får du en fast lina på 8mb in och ut, bbb har 24mn in 1 mb ut.

 

Så jag tycker att du ska ta ComHem

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men ComHem fiber är ju kanon då får du en fast lina på 8mb in och ut, bbb har 24mn in 1 mb ut.

 

Comhem är kabel-internet, inte fiber på samma sätt som BBB´s LAN, och man får bara 1Mbit i upload och 8Mbit ner.

 

. Blir prestandan lidande när man kopplar upp sig via telejacket?

 

Nej, jämfört med Comhems 8/1 så får du ju snabbare download. Men kom ihåg att ingen internetleverantör garanterar topphastigheten. Det dom säger är upp till xxMbit, och enligt deras sätt och se så är det allt från 0.1Mbit upp till det dom lovar som högsta hastighet.

Nåja får du så lågt som 1Mbit ner på en 24Mbit så försöker dom nog kolla vad som är fel, men ska man hårddra deras kontrakt så.....

 

[inlägget ändrat 2005-02-17 11:07:07 av Pentti H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

389 spänn är väl inte dyrt? Dessutom maxar jag 8/1 närsom jag provar och linan är stabil som bara den. Kan inte mer än lovorda Comhems 8/1. Tror t om att dom bjussar på modem och anslutningavgift i vissa fall. Resten är upp till dig.

 

http://www.comhem.se

 

 

/Mvh Håkan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag kan inte annat än att hålla med föregående talare.

Comhem har funkat väldigt stabilt.

Jag köpte modemet begagnat för 200 kr. Därmed behövde jag ej betala nån inträdesavgift. Det är heller ej någon bindningstid om man redan har modem.

 

Nu kan jag dock inte säga att BBB är bättre på nått sett, eftersom jag aldrig använt dom. Säger bara att jag är hel-nöjd med Comhem.

 

Lycka till!

 

[inlägget ändrat 2005-02-17 13:00:34 av Bigmoose]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade Comhem kabelinternet (1Mbit) för några år sen och jag var nöjd vad gäller stabiliteten och kundservicen. Bytte endast för att 1Mbit var det snabbaste dom kunde leverera då. Gick över till Bostream (2.5) och sen till BBB 10/1. Men om Comhem skulle börja leverera 8/8 så skulle jag definitivt gå tillbaka till dom. Borde inte det vara tekninskt möjligt? Eller åtminstånde något mer än dom här 1Mbit upp?

Jag menar, man kan ju leverera 8Mbit ner varför inte uppåt? Kabeltv använder väl ändå den mesta "kraften" eller vad man ska kalla det, nerströms. Upplinan används väl inte mycket av kabel-tv signalen? Kabel är väl inte asymmetriskt till sin natur?

Jag har (utan några som helst fakta ;) fått för mig att det är nåt slags principbeslut från Comhems sida att begränsa uploaden.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Tror t om att dom bjussar på modem och anslutningavgift i vissa fall.

 

Ja, de byter ut modemet gratis om du redan är kund och har lägre hastighet. Samt modem som inte klarar den högre hastigheten. Anslutningsavgift och sådant tillkommer inte om du tecknar avtal för högre hastighet. Alltså binder dig.

 

Gjorde själv så när jag bytte upp mig till IC2000, som nu utgår för IC8000.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

E-post = Elektronisk post. Ex: ett paket med transistorer. Andra sorters post: A-post, B-post, F-post (flaskpost), K-post (kompost), Ö-post (post från Grönland). - [interworst] Yttermera

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...