Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med koppling från kamera till Adobe premiere elements


neolit

Rekommendera Poster

Har problem med att importera filmen från videokameran till programet "Adobe Premiere Elements".

Jag kopplar allting rätt, från kameran med "fire wire-kabel" till datorn, men det är ändå något som inte stämmer.

Jag får det här meddelandet "Can't activate camera. Try resetting camera".

 

Någon som har någon anning om vad man bör göra för att lösa det här problemet, jag skulle uppskatta det högt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är kanske en korkad fråga, men har du satt kameran i player-läge och inte i inspelningsläge?

 

Jag är inte expert, varken på Adobe Premiere eller kameror men har aldrig aft problem med att kameran hittats. Fast den (åtminstone edn Sony och den Panasonic jag testat med) måste vara ställd i uppspelningsläge för att den skall hittas.

 

---------------------------------------

Läs motorsportsnyheter på sveriges bästa motorsportsajt: http://www.forza-motorsport.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckas du inte med Adobe Premiere Elements så kan du prova hämta filmen i Movie Maker (om du har windows) och sen öpna filen i Adobe Premiere Elements.

 

/p-a

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej igen!

 

Ja, jag har ställt kameran i play-läge, ja.

 

Alltså, jag har inga problem med att få in filmen via Movie Maker men jag tycker att det är så krångligt att få in filmen i rätt format, "tillräcklig stor" för att sedan kunna spela upp den på en vanlig DVD-spelare.

 

Det är just därför som jag anväde mig av Adobe för att det är enklare och effektivare.

 

Tack för eran svar i alla fall.

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...