Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med FTP


Tryckeriet

Rekommendera Poster

Har starta upp PureFTP i Mac OS X, det fungerar sånär som att FTP:n ideligen måste authcnticate. Jag får alltså upp en varningsruta "authcnticate error" och är då tvungen att logga in som admin på datorn. Varför? Nån som vet.

ß

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa med en anna ftp-klient, varför inte tseta med gratisprogramvaran RBrowserLite för ftp eller med Fugu och du vill använda sftp.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Grabein

Testa den inbyggda klienten för serveranslutningar i OsX, kan nås via äpple+k.

Loggar in automatiskt utan att man behöver skriva in användarnamn eller lösenord. (Hitills i alla fall). För att logga in på en FTP-server, skriv exvis. ftp://ftp.opera.com för att komma åt Operas FTP-server.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara ett problem... Om man skapar en ftp-volym genom osx på det sättet som du beskriver så kan man bara läsa, intga möjliugheter att lägga saker på ftp-srevern med andra ord.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, monterade ftp-servrar går endast att läsa från du kan ha hur mycket skrivrättigheter du vill eller t.o logga in som root, det går ändå inte och har aldrig gått. En feature som många hoppas dyker upp i 10.4

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Grabein

Häpp, så var det med det, tur att man inte ska ladda upp, så man inte behöver misströsta... "Allt" ska visst lösa sig i Tiger.

 

Själv hoppas jag att man löser problemet med att Findern blir onåbar under en uppkoppling till en server, tar uppkopplingen tid kan ju datorn bli nästan obrukbar en god stund.

[inlägget ändrat 2005-02-18 15:13:19 av Anders Grabein]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:) Jag vet hur det ligger till efetrsom jag är en premium ADC men tyvärr så får jag inte yppa något om vilka features som finns och inte finns. :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Grabein

Du är nån slags utvecklare då, eller? i så fall kanske du kan ge en vink om man har lyckats lösa att findern blir näst intill okontaktbar om en nätverksanslutning (FTP eller över ethernet) så att säga hänger sig. Försökte tex att ansluta till ftp.download.com vilket lämnade anslutningen "hängande", ett tomt fönster kom upp efter en stund. När jag försökte. starta lite program, så gick det klart segt med softsamplern Kontakt 1.5.3, kontakt har en inbyggd browser för hårddiskarna, (som inte funkade när programmet väl hade startat) som väl antagligen tog tid på sig när Findern inte funkade riktigt. Softorgeln B4 gick bara att starta tills det kom upp en skylt att ge sökvägen till en fil programmet behövde, nån öppna-dialog kom aldrig och programmet blev hängande i starten. Den strulande Findern "smittar" av sig på funktionen hos andra program, åtminstone om dom behöver ha tillgång till hårddiskarna på en gång. Tex iTunes startade utan knot och operan funkade som den skulle, men som sagt var, har du fått nån slags vink om huruvida man har lyckats lösa de här?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv föredrar jag Transmit som FTP-programvara. Vädligt macigt och senaste versionen funkar även mot iDisk.

 

 

/Petra

If you see someone without a smile, give them yours.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Grabein

Går det att få tag på en kopia av Tiger för en vanlig, dödlig icke utvecklare?

Inte nån piratkopia, utan nån slags utvärderingsversion om man tar på sig att rapportera buggar eller nåt i den stilen.

 

[inlägget ändrat 2005-02-20 12:34:06 av Anders Grabein]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bara om du piratkopierar men det är inget jag uppmanar dig till att göra.

 

Om du vill blir en ADC så kan du välja på select för $500 per år eller Premier för $3500 per år. ADC student ger dig inte möjlighet att ta del av beta programvaror.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Grabein

Ni utvecklare av Os X måste känna er rätt så stolta över att ha fått fram ett sånt fint system som X, förstås?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:) Om det vore så väl. :) Att vara en ADC utevcklare innebär inte att man utvecklar OSX. Det betyder bara att man utvecklar för OSX och tar del av apples utevcklingsprogram vilket t.ex innebär att man får ta del av betautgåvor av operativet, utvecklingsverktyg osv osv. Jag skal lalltså inte ha credit för OSX. :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...