Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Art Director, eller…


Marlene Martinsson

Rekommendera Poster

Marlene Martinsson

Såg i senaste CapD en debatt om man får kalla sig AD när man inte jobbat som det?

 

Vi vänder på det! Om man har jobbat som Originalare på mindre företag i 10 år där man har både formgivnings och produktionsansvar och behärskar så gott om alla grafiska program, men inte har utbildning på nå'n fin reklamskola! dock en 4-a årig lärlingsutbildning på tryckeri! och diverse kurser i grafisk program.

Får man kalla sig Art Director då!

 

Nå'n som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Hmm, undrade också över den insändaren i CAP...

Jämförde lite med följande:

 

Vem är musiker?

Markolio eller killen som spelar violin som en gud i Tunnelbanan?

 

Markolio tjänar en himla massa pengar på sin musik men har ingen utbildning och är kass...

 

Killen i tunnelbanan tjänar inte hela stt uppehälle på sin musik men har en examina från Musikkonservatoriet i Riga och är grym...

 

 

För mig är en AD den som är formsäkrare än mig och kan ge mig instruktioner i mitt arbete, oavsett om det är ideellt eller högavlönat...

 

Jag är en AD då jag jobbar med människor som inte är lika formsäkra som mig, och jag måste hjälpa dem...alternativt om en kund givit mig ett självständigt formgivarjobb...alternativt då jag jobbar på min portfolio och känner att jag har någonting på gång som är så mycket snyggare än vad de flesta WEB-AD:ar någnsin skulle klara av att prestera.

 

 

Slutligen:

Kan det ge lite hjälp i jobbsökandet att kalla sig AD istället för "föredetta designelev" så är det bara att kalla sig AD...

 

 

Slutligen igen:

...så sitter inte skickligheten i titeln...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...