Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Program för proxy/socks


Patric Johansson

Rekommendera Poster

Patric Johansson

Jag sitter här i skolan som har en dum proxy som stänger ute mina försök att komma ut med en MSN klient.

 

Det går att använda MSN Messenger men den har ju inbyggd inloggning till proxy.

 

Jag snackade med en polare och fick tag på något för socks från Hummingbird men fick det inte att fungera. Där skulle man installera några DLL och ändra i en config som lades in.

 

Någon som har några tips på program som kan göra att jag loggar in på proxyn och tillåter programmet att connecta?

 

Tack på förhand!

 

/ProTeuS

Resistance is futile. You will be assimilated.
- citat från "Star Trek - First Contact"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Det är kanske inte meningen att du ska sitta och chatta med MSN i skolan.

Kolla skolans IT-policy. Administratören uppskattar säkert inte att du sitter och mekar med MSN och DLL-filer på skolans datorer.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

E-post = Elektronisk post. Ex: ett paket med transistorer. Andra sorters post: A-post, B-post, F-post (flaskpost), K-post (kompost), Ö-post (post från Grönland). - [interworst] Yttermera

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Patric Johansson

Nu är ju saken den att vi får använda MSN i skolan samt att vi är administratörer på skolans datorer för att vi ska kunna göra saker, men men...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Patric Johansson skrev:

Nu är ju saken den att vi får använda MSN i skolan samt att vi är administratörer på skolans datorer för att vi ska kunna göra saker, men men...

 

Framgick inte direkt av ditt första inlägg.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

E-post = Elektronisk post. Ex: ett paket med transistorer. Andra sorters post: A-post, B-post, F-post (flaskpost), K-post (kompost), Ö-post (post från Grönland). - [interworst] Yttermera

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Tråden flyttad till Chattprogram (ICQ, Messenger...)

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder> moderator Internet - övrigt|

 

E-post = Elektronisk post. Ex: ett paket med transistorer. Andra sorters post: A-post, B-post, F-post (flaskpost), K-post (kompost), Ö-post (post från Grönland). - [interworst] Yttermera

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...