Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Winrar problem !!

roger.affe

Recommended Posts

Kan nån hjälpa mig.

Har ominstallerat min dator totalt. Innan detta gjordes kunde jag packa upp ca 90 st winrarfiler på 50 mb på ca 7-8 minuter. Efter ominstallationen av datorn så tar det mig över 35 minuter att packa upp samma mängd......vad har hänt????? Det är som sirap !!

Tacksam för hjälp !!!!

//Roger

I och för sig så skulle jag bränna en film med dvd-decryptor vilket också tog längre tid. Men förrutom det så rullar det på som tidigare. Känslan är att programet (Winrar) inte använder sig av så mycket ram-minnen eller cpu under arbetet. Vad ska den använda sig mest av? CPU eller RAM ? Förstår inte vad som kan vara skillnad från innan ominstallationen. Har också satt in ny processor och mer ramminne nu så det borde gå lite fortare.

//Roger

• 6 months later...
Bosse-i-skogen

Kanske en liten uppgradering eller rent av nyinstallation av den senaste versionen av programmet ifråga från Pirat... hmm nu får jag inte säga mer :)...

... skulle kunna hjälpa. Ut med det gamla :thumbsdown: och in med de nya! :thumbsup:

Bosse

Eforums medlemmar i bild! "http://eforumare.just.nu"

Hej du

Jag har precis stoppat in den senaste versionen. Jag hade hoppats att det skule hjälpa men icke!

Trist, men tack i alla fall:-)

Jag har faktiskt aldrig använt det. Jag trodde detta bara tar zip-filer? Jag försökte hitta info i hjälpen men hittade ingenting om att det ska ta rar-filer. Är det så? Jag vet inte ens hur det fungerar. Det ska finna extract i menyn om man högerklickar på mappen eller filen men det har inte jag.

Däremot så finns det en benchmark funktion under verktyg i Winrar. När jag körde den fick jag hastigheten 245 kb/s i resulterande hastighet. Vad får du?

Jag har aldrig kört WinRar. Om det hjälper dig att byta komprimeringsprogram eller inte, kan jag inte veta, det var ett tips på en annan möjlighet om det skulle vara just ett problem med WinRar.

Det finns ju många andra alternativ också, som många andra program (valda eller otrevligheter) som ligger och tar en massa CPU, minne eller accessar hårddisken en massa.

Har nog aldrig haft 50 MB stora packade filer med många småfiler inuti att packa upp, det har nog aldrig varit mer än 20 MB och det har väl inte tagit mer än ett par minuter med ZipGenius.

OK, tack. Har nu testat Zip Genius och det tog 24 minuter. Lite bättre således. Jag trodde det var du som i denna tråd hade problem men det var en annan person. Ska fråga honom om han löste det då i februari.

Hej

Jag har exakt samma problem med mitt Winrar. Har du hittat en lösning på problemet? Tacksam för svar. Jag vet att det är ett tag sen du hade detta problem men du kanske kommer ihåg vad du gjorde åt det?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...