Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

3D Studio Max nybörjar kurs?!??!


LasTheCas

Rekommendera Poster

Tjaaaaa!!

 

finns det nån tutorial på nätet för 3D Studio Max Release 3?!? asså en sån där ÄKTA nybörjar kurs för såna IQ befriade som jag....som beskriver de enklaste allt från hur man gör en kub till hur man lägger in färger, bla bla...fattar noll liksom.... eller nja...en kub o en cylinder har jag iaf lyckats peta in där :) hehe... en bok kostar ju 600 spänn! lite dyrt för en arbetslös student...

 

tack på förhand! tjaaaaa /LasTheCas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inga direkta tips...

Jag fick lite hälp med att komma igång av min kusin, sen kan man lista ut rätt mycket.

Tänkte mest säga att 3dsmax rockar...och

att det är hur roligt som helt att göra film animeringar mm...

 

lycka till med MAX

 

// Rikard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske bättre att börja med enklare program? Visst, Maxen är underbar att arbeta med, men kanske inte så lämplig om man är helt grön på 3d...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Precis, MAX:en har världens klumpigaste användargränssnitt om ni frågar mig...

 

...lägg ner pengarna på en bok - det är det garanterat värt...

 

..de nybörjare jag pratat med (och visat på 3D-konsten) har alltid uppskattat Lightwave och dess otroligt lättförståeliga modellerare iom version 6. [www.lightwave6.com]

 

Inte gratis iofs - men MAX är juh ännu dyrare om man ska ha alla nödvändiga plugins och renderingsmotorer.

 

 

/Weyland - MAX's renderare suger, fast det visste ni juh redan :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Är 600 spänn lite dyrt för en arbetslös student? Hur kan du då ha råd med ett program för 46000? :)

 

KÖP EN BOK!!!

Du kommer inte att ångra dig.

Gå till någon stor bokhandel som har studentrabatter så kanske du kommer billigare undan.

 

Jag använder själv 3D S MAX R 3.1 och anser att det har mycket bättre användargränssnitt än lightwave!

 

PS

3D S MAX R 3.1's renderare är 1000000 gånger bättre än alla konkurenters!!!

[inlägget ändrat 2000-08-18 21:29:57 av Front]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja.. böcker ÄR bra.. å BILLIGA.. =)

 

>3D S MAX R 3.1's renderare är 1000000 >gånger bättre än alla konkurenters!!!

 

Detta är 1000000 gånger motbevisat..

MAX's standardrenderare är det värsta i branschen - duger enbart till introsekvenser i spel. Alla seriösa MAX-nissar använder Lightscape eller MentalRay juh...

 

...men vi väntar med spänning på att messiah:render med ARNOLD kommer ut - eller hur? ;) (till både LW å MAX juh - så vi kan sluta fred å samarbeta i våra projekt, len ;)

 

/Weyland - MAX stöder varken caustics eller radiosity.. å inte ens DOF som standard förresten! Hahaha.. ;)

 

Med MAX så lägger man 40kkr på programmet å 40kkr till på plugins för att få tillgång till alla normala features..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej...jag kan väll erkänna att MAX renderare inte är den bästa, men den har förbättrats mycket (åt det bättre hållet) till version 3.

Japp, jag längtar efter messiah:render!

Peace dude!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Håhåhå! Du verkar ju inte veta vad du snackar om.

Kan man maya 3d 2.5 behöver man inte 3dsmax.

3dsmax hanterar ljuskällor VÄRDELÖST!! Samma sak med texturhantering på bumpmaps.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...