Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Uppkoppling med ComHem utan anv.namn/lösenord


Henkeny

Rekommendera Poster

Jag har en förvirrande händelse som jag inte kan bena ut hur fan det gick till.

 

Fick mitt Comhem modem för ett par veckor sedan och kopplade naturligtvis in det med en gång.

 

Jag har comhem-uttag -> ComHem Modem -> D-link DI-514 Router -> Dator.

 

Det märkliga är när jag satte igång datorn och skulle gå in på nätet så funkade det direkt. Låter ju bra :-) Men användarnamn och lösenord behövde jag inte fylla i. Behöver inte ens gå in på ComHem´s inloggningssida. Kör aftonbladet.se som startsida.

 

Vet att vissa routrar har möjlighet att kunna logga in på t.ex. comhem nät utan att datorn behöver det. Men jag har inte behövt fylla i nåt där heller.

 

Frågan är alltså hur detta gått till? Kört nu i 2veckor och det fungerar kanon fortfarande.

 

Någon som har en aning? Man är ju nyfiken på vad det kan va även om allt fungerar bra.

 

//Henke

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, ofan. Hade jag ingen aning om. Konstigt att dem då skickar med manual för uppkopplingen där det står att man ska göra det. Men det kanske ändrats nu på senaste veckorna eller?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Henkeny skrev:

Men det kanske ändrats nu på senaste veckorna eller?

Redan i september i fjol kunde man läsa på Lars Olofssons sida om denna nyhet:

 

http://www.larsolofsson.se/index.php?title=20040922&more=1&c=1&tb=1&pb=1

 

Antagligen har det införts succesivt på olika orter. I slutet av januari i år kunde man läsa här på Eforum, att några inte längre behövde logga in till Comhem för att vara uppkopplad.

 

[inlägget ändrat 2005-02-14 16:24:47 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fantastiskt..slipper man ligga och fundera över detta övernaturliga fenomen på kvällarna :-) Trodde ett kort ögonblick min kära D-Link router gissat sig till anv.nam/lösen själv :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...