Just nu i M3-nätverket
Jump to content

gammalt ram-minne i ny burk?

LasTheCas

Recommended Posts

Tja!!

jag har precis skaffat ett avancerat grafikprogram, MEN det käkar minne som f*n, jag har en PII 350, 64 ram...och sen har jag en gammal dator, P 75, 64 ram i den likaså...men skärmen är sönder på den så jag har ju ingen nytta för den ändå...är det ok om jag flyttar över ram minnet från den gammla till min PII:a? det är 2x32mb i min 75:a och jag TROR att det är en 1x64 mb i min PII:a....jag undrar om nåt kan hända min dator isåfall, om det är fel sorts minne eller nåt? vore bra o va på den säkra sidan...

tacksam för svar!!!

/Laszlo

I P75:an är det simm-minnen (72-pin) , och i p2:an sitter det förmodligen dimm-minnen (168-pin). Så dina gamla minnen kommer inte att passa.

Även om du skulle ha en sån tur att det är 168 pins minnen i P75:an så är det edo-minnen. PIII:ans moderkort kräver minst sdram-minnen.

Micke

Har inte PII 350 100MHz bus? I så fall går det inte speciellt bra med 66MHz minne, hur många pinnar de än har.

• 3 weeks later...
håkan reis

Även om du skulle ha plats för bode dimm och sim så är det aldrig någon bra idé att blanda. Accessen på sim är bra mycket långsammare och resultatet blir att hela minneshanteringen blir lidande. Det är bara att bita i det sura äpplet och skaffa mer minne av rätt sort.

Om det finns platser för minnet så är det inte farligt att prova (så länge du sätter allt på rätt ställe och rätt håll etc.) Startar den inte eller blir långsam så är det inte mycket att göra.

Jag behöver lite mer minne i min gamla burk (p100). Vill du sälja de 64 MB (2x32)?

armin95@hotmail.com

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...